Nej inte än, jag fixar det sista på elen idag, tex byter ut en av 230v fläktarna som låter illa mot en 12V för att slippa missljud och även slippa en extra fläkt bara för att stabilisera 5/12V-agget.
Så har jag inte bestämmt mig hur jag ska göra med spindeln, jag har ju en 850W kress och så dom två högvarviga 60.000rpm som följde med fräsen.
Men jag funderar ändå på en vattenkyld 2,2kw med inverter.
Ska fixa nån tool probe platta också, kanske bara blir en bit kopparlamminat.
Sätt dit Kressen till att börja med, de andra är nog mer för gravyr/isolationsfräsning om jag får gissa.
Kom just på att jag måste börja jaga material till kugg igen, men hela sommaren och stor del av hösten kommer att ha gått åt till diverse hus och fordonsrelaterade reparationer, då få rman inte världens motivation att fortsätta in på nattsudden med sina hobbyprojekt, i alla fall inte jag. Suget finns, men inte orken.
Jag dom högvarviga är för tex grayr/kretskort mm, bara 350W om jag minns rätt.
Får väll fräsa ut en hållare till kressen som du säger, då går det ju att köra med maskinen i alla fall.
Nu börjar det bli dax att ställa ner maskinen från lastpallen den står på men tyvärr fick jag bara med tre av fyra fötter, är det nån som har en extra liggandes som jag kan köpa?
Foten är ca 115mm.
fäste.jpg
fot.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag håller på med relästyrningen till dimkylningen men det vill inte riktigt funka..
Det är ett solidstate-relä som släpper på 24V till en luftventil (24V-4,6W) den öppnar som den ska men sen när man ska stänga den igen blir det problem, då bryter inte soldstate-relät utan håller kvar ventilen öppen.
Kan lasten vara för låg på relät kanske?
Nått förslag på lösning?
Det är en 24V-45W nätdel som jag fick av tecno, när jag bryter nätspänningen till 24v agget så stänger ventilen så det är inget mekaniskt problem.
Det ser ut att vara ett relä som klarar att switcha 24 - 380 VAC med 3 - 32 VDC som styrspänning. Ta fram universalinstrumentet och mät styrspänningen när den skall vara stängd efter den varit öppen. Om villkoret är att reläat skall släppa när det är 0 V så kan du inte använda det att styra likspänning.
Det var nog så att jag inte kollade så att sakerna passade ihop, ivrig att få fart på allt.
Jag ska testa att styra matningen till 24V-nätdelen i stället, då borde det funka som jag vill.
Nån sekund "delay" i settings så hinner det slå på som det ska också.
Det är DC last som han har så det är fel typ av solid state relä, ett sätt är ju att styra 24VDC agget (hoppas du inte behöver flere 24VDC förbrukare, iofs så har jag fler adapters liggande )