I förrådet har jag många kartonger (ca 1x1x1meter per styck) fulla med "bra-att-ha"-prylar jag har samlat på mig under åren. De stog orörda under 6 år, men nu har jag börjat plocka grejjer därifrån. Verkligen på tiden.

I mitt "riktiga" lager är det högre omsättning. Brukar beställa fler saker än jag behöver så man kan bygga fler av samma apparat. (Det har inte hänt hittills.) När det gäller mer speciella kretsar så ser jag alltid till att ha ett labb-exemplar som aldrig används till något annat.
Tyckte det var svårt att veta vad jag skulle svara. Jag har den inställningen att allt är bra att ha. Man vet aldrig när man kan behöva den där komponenten som man haft i 20 år. Men jag vet att jag bara behöver köpa komponenter till vart 3e projekt ungefär. Då är det oftast bara grejjer som t.ex någon speciell pot-ratt eller PIC-krets och sånt. Ibland passar jag även på att fylla på komponenter som går åt. Motstånd, kondensatorer osv.
Sedan blir vissa projekt väldigt billiga eftersom jag gillar att bygga om saker så de passar mitt behov. I dag var jag t.ex i en gardinaffär och letade efter saker som kan bli glidskenor till ett projekt. Sånt drar ner kostnaden för projekten väldigt mycket. Jag har nog använt allt från bläckpennor till konservburkar tror jag..

Långt svar, jag vet. Men det var svårt att komma på ett bra svar.