Den förstärkaren är en fin sak. Push pull med 6L6GC, har ingen aning om hur gammal den är. Jag gissar 50 tal, men den kan även vara 40 tal. Oktalrör rakt igenom, så designen är hur som helst rätt ålderdomlig.
Fick den av en kille i byn som skulle flytta och städade ur garaget. Förstärkaren hade lämnats av den ursprungliga ägaren till huset, han hade då modifierat den till att använda som gitarrrstärkare. Det blev ett av mina första mer omfattande repprojekt att få den och fungera igen. Jag fick i princip bygga om allting före fasvändaren.
I helgen skall det byggas mer på sändaren. Just nu finns inte tid, jobb ..suck. Och som pricken över i gick skotern sönder förra helgen :/ Men den ska jag ha fått ihop innan helgen =)
tänkte också reparera lite i helgen, biasen släppte av någon anledning på en av mina förstärkare för nån dag sedan, med följd att ett el34 smälte... Såg det
aldrig själv dock men röret är förstört, och biasen mätte bra efteråt... tror att det är biasjusteringspoten som glappar eller nått. Ska byta den och testa.
Ett råd om man använder ett avancerat biasnät är ju att sätta säkringar på rören:) det kan bli dyrt annars
En hel del framsteg idag. Har gjort en liten proffesorisk montering så att ni ska få se ungefär hur det kommer att se ut Fronplåten skall föresten lackas.