Tog och printade en shim för fräsen. Diametern på fästet är 71mm och fräsen var bara 65mm så jag skrev ut en lämplig ring med en liten läpp som vilar mot fästet.
Man hade säkert kunna ha grövre remmar osv. Men då hade man fått välja ett annat montagesätt för de remmarna som följer med monterar man i skenan som löper under hjulen. Svårt att förklara. Det finns ett hack där man använder dubbla remmar för högre precision. Det är ngt att fundera på.netrunner skrev:Jag fattar inte var den som är något större är avsevärt dyrare? Det är ju bara en liten längd extra aluminium / remmar och i övrigt exakt samma.
BTW, Varför ökar man inte antalet remmar eller har bredare remmar?
I detta fall är det ju 2 motorer för Y men bara en motor för X. Det skulle ju inte vara allt för svårt att ha dubbla på X också.
Ja jag tror den kommer vara jäkligt användbar till allt möjligtBonehead skrev:Ser riktigt fin ut! Vill-ha-begäret är starkt.
Ja absolut. Har arbetat som innesäljare på ett företag där man körde en mängd termiskt skärande cncmaskiner.tecno skrev:Lagom stor mobil plasma skärare.
Fan va kulEson skrev:Köpte en 750x500 OXe nu från http://www.vslot-europe.com/