Jag tror att du har PLC på din diskett. bara att försöka få någon att bränna ut ett nytt till dig. det kan fungera.
för som sagt innan maskinen kommer inte röra sig om den inte har ett PLC som fungerar.
för att titta i PLC går du in i MOD och skriver 951026. sen går du in på EDIT. då kan du manuellt mata in ett nytt PLC.
vet dock inte om MP77 måste stå på 0. annars kan du passa på att trycka Q(när du är i EDIT) så för du över från PLC till RAM. då kanske du slipper trycka in alla rader.
TNC 155 kan ej söka referenser efter minnesförlust
- frownlayer
Re: TNC 155 kan ej söka referenser efter minnesförlust
Står inte kvar vid maskinen nu. Men när jag slog in 951026 så sa den tabelle A/B/C/T/Z eller något liknande.
den här snubben verkar ha haft samma problem
http://www.practicalmachinist.com/vb/cn ... -a-120088/
http://www.practicalmachinist.com/vb/cn ... -a-120088/
Kom in i plc:n nu och håller på skriva om den för hand. Vet någon hur man gör tomma rader? Eller ska jag lägga in ett NOP där det är tomma rader i filen jag har?
Skrev in PLC'n för hand. Nu vill den söka referenserna åde, men jag har ett problem som jag haft förut med att motvikten bråkar med mig. Så fort bromsen till Z axeln släpper åker bordet uppåt! håller jag in nedåt knappen en stund så åker den upp några centimeter för att sedan åka nedåt med hög fart!
Jag har som sagt haft detta problem tidigare och då självlagade det sig.
Kan det vara så att det är invändigt läckage i tuben till motvikten?
Jag har som sagt haft detta problem tidigare och då självlagade det sig.
Kan det vara så att det är invändigt läckage i tuben till motvikten?
Kolla acc-tryck om du har en tank. Brukar ligga kring 100 bar.
Den går upp till 10 Mpa för att sedan sjunka till ca 6Mpa innan pumpen slår till igen. Sitter en kulventil vid acctanken (kolvaccumulator) när jag har kulventilen stängd pendlar trycket mycket snabbare.