Problem med MAX485/487 kretsar.. Varför gör den så här?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Problem med MAX485/487 kretsar.. Varför gör den så här?

Inlägg av TomasL »

Ett omedelebart fel är att du inte har med jorden från din USB-historia, det kan bli de mest mystiska fel då.
Har man skilda matningar är det lämpligt att ha isolerade 485-kretsar, funferar förvisso med oisolerade, om jordarna är ihopkopplade.

Hur styrs TXE på din USB-dongel?

Sedan kan det ju vara ditt breadboard som skapar problem, det är ju inte första gången det händer.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Re: Problem med MAX485/487 kretsar.. Varför gör den så här?

Inlägg av toffie »

Tack för svaret!

Kanske får man modifiera dongeln så att man får ut en GND/jord kontakt också. Hur TXE styrs på den har jag ingen aning om, det är dessbättre inte jag som designat den ;) :P

Beställde en ny USB-485 variant nu ikväll, får se om den är bättre. Den har ju GND utdraget på plint. Undrar bara om det är TX- och TX+ bara jag ska använda, för halv duplex? Eftersom det står D-/B och D+/A under just de två. Eller ska det visa att första plint är D- andra är B tredje D+ och fjärde A? Borde vara D-/B på första och D+/A på andra plinten?
$_57.JPG

Ok, isolerade versioner har jag dessvärre inte.. Förmodar att de är rätt dyra och svåra att hitta billigt också? :P Men gemensam GND/jord är inga problem för mig annars.

Breadboard och problem finns det gott om :D Vill inte fördjupa mig i det ;) hehe..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar