Ett omedelebart fel är att du inte har med jorden från din USB-historia, det kan bli de mest mystiska fel då.
Har man skilda matningar är det lämpligt att ha isolerade 485-kretsar, funferar förvisso med oisolerade, om jordarna är ihopkopplade.
Hur styrs TXE på din USB-dongel?
Sedan kan det ju vara ditt breadboard som skapar problem, det är ju inte första gången det händer.
Problem med MAX485/487 kretsar.. Varför gör den så här?
Re: Problem med MAX485/487 kretsar.. Varför gör den så här?
Tack för svaret!
Kanske får man modifiera dongeln så att man får ut en GND/jord kontakt också. Hur TXE styrs på den har jag ingen aning om, det är dessbättre inte jag som designat den

Beställde en ny USB-485 variant nu ikväll, får se om den är bättre. Den har ju GND utdraget på plint. Undrar bara om det är TX- och TX+ bara jag ska använda, för halv duplex? Eftersom det står D-/B och D+/A under just de två. Eller ska det visa att första plint är D- andra är B tredje D+ och fjärde A? Borde vara D-/B på första och D+/A på andra plinten?
Ok, isolerade versioner har jag dessvärre inte.. Förmodar att de är rätt dyra och svåra att hitta billigt också?
Men gemensam GND/jord är inga problem för mig annars.
Breadboard och problem finns det gott om
Vill inte fördjupa mig i det
hehe..
Kanske får man modifiera dongeln så att man får ut en GND/jord kontakt också. Hur TXE styrs på den har jag ingen aning om, det är dessbättre inte jag som designat den

Beställde en ny USB-485 variant nu ikväll, får se om den är bättre. Den har ju GND utdraget på plint. Undrar bara om det är TX- och TX+ bara jag ska använda, för halv duplex? Eftersom det står D-/B och D+/A under just de två. Eller ska det visa att första plint är D- andra är B tredje D+ och fjärde A? Borde vara D-/B på första och D+/A på andra plinten?
Ok, isolerade versioner har jag dessvärre inte.. Förmodar att de är rätt dyra och svåra att hitta billigt också?

Breadboard och problem finns det gott om

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.