Förstår inte varför man skall klaga på symboliska summor som Porto och slijkt!
Ställ Er själva och skaffa förpackningsmaterial, ordna försändelseetiketter, finansiera porto, samt se till att de hela kommer iväg. Se vad styckpriset blir då!
Det är inte bara porto.
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/ ... 554976.svd
Och med det utfallet , samla en grupp duktiga människor, sätt en processor på ett litet kort, skriv en Kivckstart tralier och dra in sexhundratusen dollar. snart uppe i sjuhundratusen efter fyra dagar och tjugosex dagar kvar!
Så går det säkert att åstadkomma fler små gulliga, nyttiga datorer för $9. Även om ett av barnbarnen kom igår och sa Farfar har de sett datorn för $7 Nä sa jag den kostar $9, ett års väntan och säkert en hel del för att få hem.
Så se det positiva i utvecklingen och stöd den!
C.H.I.P.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: C.H.I.P.
Jag skiter väl fullständigt i VARFÖR, det jag ser är ju priset JAG får betala i handen, om jag då tittar på en pryl som kostar $9 och jag tycker det priset är bra, och den sen visar sej kosta $39 i handen, så är den ju givetvis inte alls lika intressant längre.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Tack Glenn för den ödmjuka och uttömmande förklaringen!
Det är inte en Säljprodukt som finns på ICA ännu!
Det är inte en Säljprodukt som finns på ICA ännu!
Nej, och det lär den aldrig finnas heller, men folk sa att RPi inte skulle bli nåt heller, men nu finns den i varenda köpcentrum sen Kjell&co började sälja den.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Nu har det gått 6 av 30 dagar och man har redan nått över $1000000 den önskade summan var $50000! 20000 människor har satsat pengar i projektet!
När får vi något svenskt slikt projekt.
Bara att kolla in Videon och upplägget ger en mersmak!
När får vi något svenskt slikt projekt.
Bara att kolla in Videon och upplägget ger en mersmak!
För mig kostade det bara 29$, dvs 20$ frakt. Jag vet inte varför du ska betala 10$ mer i frakt?Glenn skrev:Jag skiter väl fullständigt i VARFÖR, det jag ser är ju priset JAG får betala i handen, om jag då tittar på en pryl som kostar $9 och jag tycker det priset är bra, och den sen visar sej kosta $39 i handen, så är den ju givetvis inte alls lika intressant längre.
Jag köper den inte för att jag tycker 29$ är billigt, utan för att den har potential att bli något stort. När den finns att köpa på Kjell o Co så har jag en kortare startsträcka för att göra riktigt coola projekt eftersom jag redan hunnit labba med den i ett år eller så.