Omvandla 230 volt ac till rimmlig dc

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Omvandla 230 volt ac till rimmlig dc

Inlägg av Meduza »

Jag provade en 100W-led från kina för ett par veckor sedan, den lyste upp rummet rätt fint :)
Miramithe

Inlägg av Miramithe »

Jag kan ta en jämförelsebild å med samma inställningar, men bättre då om jag tar fram systemkameran. Men egentligen är det skit samma för de där 10W är då mer än väl för att lysa upp rummet och behövs knappast mer för en Wake up. Människan är av naturen lat så tog bara mobilen och tog ett kort i helt mörkt rum. Finns ett intresse för jämförelsebilder med inställningar på kamera? Isf kan jag fixa.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

På mitt jobb säljer vi 10W utomhusbelysning (och kraftigare såklart) och de ger väldigt med ljus 10 W LED räcker mer än väl för ett Wake-Up Light!

Och om inte 10W räcker kommer inget WUL att fungera! Grejen är ju inte att man ska få en flash i skallen, det är tvärtom så att det sakta ska dimma upp för att påverka de ljuskänsliga delar av huvudet att det är dags att kliva upp.

Fungerar det inte hjälper det inte att ösa på med extra effekt.
Miramithe

Inlägg av Miramithe »

Nej ska du vakna utav att det blir JÄTTE ljust är ju en blixt till en gammal kamera ett alternativ eller något stroboskop. Wake up ska ju simulera soluppgången, vaknar man inte på utsatt tid ändå kan en väckningsknuff med typ kuddvibrator eller vanlig väckarklocka vara det som behövs, Wake up är ju för att förbereda kroppen och på så sätt inte ryckas ur rem sömn utan att under tid ska de undermedvetna ställa in sig på att gå upp.
Skriv svar