Bra att du är uppmärksam. Men jag tänkte ta den, och svarva ner ämnet så det passar istället. Ytan va så ful på biten jag hittade måste ju bli en fin maskin :-D
Sen tror jag att jag drar en M10 gänga i botten på smältkammaren så jag kan testa några olika nosslar. Vad tror ni om det?
Kommer nog likna den här maskinen när den är klar.
Har fixat ramen som kommer hålla epoxy formen. :-D
IMG_20150311_114049.jpg
Och en nozzel fick jag ihop. Hade gjort hålet i botten på smältkammaren i lite udda storlek så det fick bli M14 gänga så det gäller att inte tappa bort snittet eller gängtappen. Är ju inte den vanligaste storleken direkt
IMG_20150304_151141.jpg
Så här långt har jag kommit. Har hunnit med att göra en vacum bädd med men det är en annan historia.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Den perforerade biten, ska den sitta utanpå de i sista bilden?
Annars ser det riktigt bra ut, kanske kommer anlita dig nån gång om man skulle behöva ha någon form fylld...
Fyrkantiga och mässingsbiten förstår jag, men den jag har cirklat in har en plastbit som verkar ha ett intag till munstycket.
Den verkar ska sitta på samma plats som de fyrkantiga, vad har den plats i maskinen?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nu har jag kopplat allt enligt schemat ovan. Men det händer ingenting eller snarare jag fattar inte hur man ställer in PID enheten. Den lyser som den ska men det blir inte varmt och den läser inte temperaturen.