Fick hem det andra styrsystemet idag och har installerat det,

prövade först att starta maskin innan jag började byta, den slog ur direkt då.. bytte system och startade upp, allt verkade ok och fräsen startade upp! allt verkade ok , men den gick inte att köra till referens pungterna, inga axlar rördes! man hörde bara att det klickade lite i ngn kontaktor när man skulle köra den till referens pungterna, kollade MOP el PC? parametrarna dom var inte samma som jag haft tidigare utan hörde nog till ngn annan maskintyp, försökte ändra dom men det gick ju förståss inte, slutade med att dom alla raderades..
men det var ju inte ngn katastrof eftersom dom var fel endå! Började efteråt ansluta fräsen till en PC för att köra över parametrar som jag hade i styrsystemet innan och som hör till maskin, men överföring av nya parametrar lyckas inte!!

har haft igång maskin i 6 tim utan att den slagit ur som den gjorde tidigare, men att överföra parametrar lyckas inte trots att det gjort det tidigare med samma dator och sladd mellan PC och fräs, Har överförings programmet inställt på COM 1 baud date 2400 even 7 2 , har försökt ändra värdena men utan resultat! Haidenhains Cremo program klagar över att den inte har någon DNC anslutning! vet inte hur jag ska få det fixat! förslag? Har även kört ett annat överförings program som inte ger något alarm, men det sänder bara ut i tomma luften.. Har funderat om jag borde ta ut minnes batterierna och låta den tappa alla parametrar och börja om helt från början och skriva in maskin parametrarna pånytt? och sen försöka köra in MOP parametrarna efteråt.. Vad tror ni? förslag?..