Behöver tips på bra limpistol
Re: Behöver tips på bra limpisol
Jag hade en limpistol för länge sen, men jag tyckte det inte verkade vara en bra metod. Smältlimmet vätte inte underlaget som ett vanligt lim, mera som ett frigolit-lim som bara "klibbar" ytor mot varandra..?
- Electricguy
Jo, det lägger sig bara på.Det beror dock på vilket lim du köper. Biltemas är otroligt jäkla bra, och vulkar nästan fast sig på ytor, så det är total omöjligt att få isär.. Jag hade ett packe med dyra fina stavar från Casco innan.. Dom var totalt odugliga.. flottiga och lustiga och fastnade inte på nåt..
Senast redigerad av Electricguy 2 november 2013, 14:20:57, redigerad totalt 1 gång.
Det är få frågor som har entydiga svar 
Det verkar ju som det i limpistolfallet är som med allt annat.
Man kan köpa det billigaste och inte få något bra, men för priset man betalar så blir det .... bra.
Man kan köpa något hutlöst dyrt och får något som ofta är bra.
Man kan köpa något mitt i mellan och få något som är bra för de flesta men kanske inte i professionellt syfte.
Jag gick för alternativ 3. Jag köpte Bosch-varianten i första posten och jag tror att den kommer att passa mig och mitt användningsområde.
Electricguy: Tack för tipset med limstavarna. Det är ju ändå 50% av upplevelsen.
NULL: En limpistol har sitt specifika användningsområde. Det man limmar med superlim limmar man ofta inte med smältlim och tvärt om. I det fallet man t.ex. vill fixera kablar på ett kretskort lite snabbt, så är smältlim ypperligt. Men det finns fler exempel. De flesta tror jag kan associeras med "fullösningar"

Det verkar ju som det i limpistolfallet är som med allt annat.
Man kan köpa det billigaste och inte få något bra, men för priset man betalar så blir det .... bra.
Man kan köpa något hutlöst dyrt och får något som ofta är bra.
Man kan köpa något mitt i mellan och få något som är bra för de flesta men kanske inte i professionellt syfte.
Jag gick för alternativ 3. Jag köpte Bosch-varianten i första posten och jag tror att den kommer att passa mig och mitt användningsområde.
Electricguy: Tack för tipset med limstavarna. Det är ju ändå 50% av upplevelsen.
NULL: En limpistol har sitt specifika användningsområde. Det man limmar med superlim limmar man ofta inte med smältlim och tvärt om. I det fallet man t.ex. vill fixera kablar på ett kretskort lite snabbt, så är smältlim ypperligt. Men det finns fler exempel. De flesta tror jag kan associeras med "fullösningar"