Så jag har svårt att tro att de inte skulle klara ca 5 års lagring i bra miljö i original emballage...

Är det så även om man bara kör typ 20% av blixtstyrkan? Behöver ju inte fullt ös precis. Hmm, får köra på lysdioder istället då.Tekko skrev:Ett fotoblixtrör kommer att överhetta och explodera, de är inte gjorda för upprepade blinkningar utan att det är ett flertal sekunder imellan så det hinner kallna imellan varje bilnk.
Men vad säger databladet om helt urladdande i 6 år?sodjan skrev:Jo, men de är "long life grade", med max +/- 5% kapacitans ändring efter 10.000 timmars drift vid 70 degC och full märkspänning (900V), avsedda att användas i utrustning med 10 års garanti (PSU'er i basstationer till mobiltelefoni).
Så jag har svårt att tro att de inte skulle klara ca 5 års lagring i bra miljö i original emballage...
Det stämmer väll inte, även om man bara halvågslikriktar så får man väll ändå en likspänning på *1,41 växelspännigen, eller har jag villat bort mig totalt.?Henry skrev:Det verkar som om spänningen till kondensatorn är halvvågslikriktad och då blir det istället en spänning som ligger på strax under 200v.