drbob skrev:Hej.
Jag planerar att tillverka en s.k Kall Fusions reaktor.
Grunden till att jag gick med I detta forum är för att söka råd kring den elektriska utrustningen.
Jag påstår alltså inte att Kall Fusion fungerar, bara att jag vill testa det själv!
Det är ju redan bevisat att det funkar så det är ju bara att gå vidare och göra det praktiskt användbart.
toyota-replicates-mitsubishi-lenr-transmutation-experiment
NASA confirms its research in LENR – akin to cold fusion – and states that it works
När det gäller frågan om strömförsörjning så har du ju i alla fall fått
ETT informativt svar från Joe, som säger att det är tekniskt möjligt att få ut 322 V 10 Amp. likström (DC), eller i vissa fall 16 amp från ett vägguttag. Har du ett 3-fasuttag så kan du komma upp till dina önskemål med råge.
Mitt tips är väl att om du ändå "bara" är i teststadiet så borde du klara dig bra med 10 alt 16 A 311 V. När du sedan är redo att börja köra skarpt så har det säkert öppnats bättre möjligheter.
Slutligen. Bry dig inte om alla bakåtsträvande pekfingervinkande inlägg med varningar och gliringar åt alla håll, jag tycker man skall ge även dem en chans att synas, även om dom inte tillför något alls.
Edit: Om du vill ha hjälp med att få till ett nätaggregat enligt Joe´s definition så finns det säkert någon bra elektronikkonstruktör här som vill hjälpa till. En del vill ha betalt andra gör det för dom tycker det är roligt. Jag har själv fått mycket hjälp i detta forum av kunniga och hjälpsamma medlemmar.