Jag fortsätter att med mina cad-ritningar... (Då mer konkreta detaljer tycks dröja någon vecka till)
På bilden har jag caddat upp fästet i "y-balken". Jag har eviga problem med att få avståndet någorlunda rätt från spindel (max ner) till offerskivan (som jag tänkte ha upphöjd med 18mm och dess area ska motsvara arbetsytan så man ser direkt vilket som är fräsens arbetsområde).
Det är någon cm. (typ 2cm) kvar att "fälla ner" på z axeln på bilden.
Jag kommer nog även flytta ihop "linjärbockarna" på Y någon cm mot centrum för att erhålla en större arbetsyta på bekostnad av lite stabilitet. Min arbetslängd i Y är då 586 mm vilket förhoppningsvis kan bantas ner till ca: 620 mm och på 2.0 så bör jag komma upp i ca: >660.
för övrigt då?!
Jodå! mitt G540 är på väg från staterna och jag för en dialog med Johan (JB) ang. trevliga motorer som ska vara beställda/skickade och levererade innan heljen (hoppas jag

passus- Min nybyggda i7:a med SDD diskar och trevligt grafik kort etc. börjar äntligen få bekänna färg, ju mer komponenter man stoppar in i assemblyn och renderar (med tonvikt på det sistnämnda

Over and out!