Jag la ut en uppdatering av AnTune i dag. Starkt rekommenderad. Exe-filen måste ersättas med denna uppdatering. Det räcker inte längre med enbart installationspaketet. Det ska komma ett nytt installationspaket när jag får tid.
Det positiva är att denna uppdatering är ett engångsjobb, då den nya exe-filen fixar framtida uppdateringarna själv, om man så önskar.
Inställnig av frekvensområdet styrs av vektor-nätverksanalysatorn eller via inläsning av någon S11-fil, det är det som är inmatning av programmets arbetsområde.
AnTune är som designverktyg bra på optimering av bredbandiga problem, i synnerhet när den får arbeta med levande mätresultat eftersom du får omedelbart besked vilka komponenter som behöver justeras.
Ännu bättre är att det sedan faktiskt stämmer, vilket det sällan gör i när man t.ex. flyttar impedansnätverk från vanliga simulatorer ut till verklighetens med de brister och förluster som man sällan kan få med i simulatormiljön.
För simulering finns det gott om bättre programvaror än AnTune.
Själv jobbar jag mycket med bredbandiga RF-kretsar där kunderna jagar varje tiondels dB i minskade transmissions-förluster. Resultatet avgör ibland om man får nästa jobb. Det var av detta skäl som AnTune skapades.
Har du problem med att få snurr på AnTune så går det bra att kontakta mej direkt.