Men det står ju på kortet!!!
Vad är problemet?
Elektrisk klickräknare
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Elektrisk klickräknare
Ja problemet är ju att jag undrar om man ska kortsluta pinnarna för att den ska räkna/resetta.
Eller om man ska koppla det till +5v med en brytare för att räkna. Den kanske räknar upp och ned?
Läste du inte min text i inlägget där du såg bilden?
Eller om man ska koppla det till +5v med en brytare för att räkna. Den kanske räknar upp och ned?
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
När det gäller det typen av kontakt är det oftast slutning som ger signal, I det föregående exemplet var det plus fem volten som gav uppräkning.
Men fortsätt du gärna att vara snorkig så får du många bra svar säger Lasp ;-(
Eftersom du dessutom var oklar i din trådstart, är det inte lätt att tillfredställa dina önskemål.
Eftersom du dessutom var oklar i din trådstart, är det inte lätt att tillfredställa dina önskemål.
- prototypen
Plastbit skrev:Ja problemet är ju att jag undrar om man ska kortsluta pinnarna för att den ska räkna/resetta.
Har det någon som helst betydelse om då kortar mellan pinnarna eller till +5 V eller till minus.
Det är 99% säkert att ena pinnen i count och reset kontakten är endera +5V eller minus.
99% säkerhet att den bara räknar upp.
Protte
Lasp skrev:När det gäller det typen av kontakt är det oftast slutning som ger signal, I det föregående exemplet var det plus fem volten som gav uppräkning.
Jag besvarade "snorket" bara för att du själv va ganska "snorken" i ditt inlägg.
I inlägget innan så skrev jag ju att jag undrade hur man kopplade in displayen som va på bilden i ett det föregående inlägget.
Va inte meningen att va otydlig. Jag försökte göra det bästa jag kunde, för ju otydligare man är ju mindre chans är det ju att man får hjälp.
men tack prototypen och Lasp för era svar.
Då tar jag o beställer 2st sånna utan att va orolig för att jag kopplar fel och gör sönder något det första jag gör.
Det tar väl säkert ett par veckor innan jag får hem dom. Men återkommer när jag provat dom : )
Mvh
Men ingen kan ju veta hur man kopplar in displayen genom att bara kolla på ett foto på den? Du får väl fråga den som säljer displayen om det finns ett datablad eller en manual?
Det skulle vara då om nån annan redan har använt en sån där, men det är väl inte så himla stor sannolikhet.
Det skulle vara då om nån annan redan har använt en sån där, men det är väl inte så himla stor sannolikhet.