Vad gör ugnen i läge S?
Re: Vad gör ugnen i läge S?
Pomme Frites brukar jag köra på 225 S
sedan på 270 grill ett par min på slutet.
sedan på 270 grill ett par min på slutet.
Nej, ugnen har två värmezoner, vilka kan kopplas in separat eller tillsammans, beroende på vad man skall göra i den.4kTRB skrev:Undervärme är väl till för den undre ugnen, "värmeskåpet" ?
S= Startläge alla element inkopplade.
Ett Horisontalt streck (det övre)= Enbart övervärme inkopplad.
Ett Horisontalt streck (det undre)= Enbart undervärme inkopplad.
Två Horisontella streck = Både över och undervärme inkopplad.
Grillläge= Enbart grillelementet inkopplat.
Det är ingen Pommes Frites du gör, enbart ugnsvärmda potatis strimlor, PF tillagar man naturligtvis i het olja, dvs Friterade Potatis Strimlor.Pomme Frites brukar jag köra på 225 S
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Jag säger då det.....
är detta spår av micro eran man börjar skönja? Är det så illa att man inte använder ugn längre?

mat blir allmänt bättre i ugn istället för micro.
Testa att göra bröd/kakor i micron
.
Testa att göra bröd/kakor i micron

BullTV:
De här bakmaskinerna som kom för några år sedan, vart det aldrig samma succé som micron?
Man hör aldrig talas om dem längre.
De här bakmaskinerna som kom för några år sedan, vart det aldrig samma succé som micron?
Man hör aldrig talas om dem längre.
Popcorn körde man alltid i kastrull förr men nu är det nog
vanligast med micropopcorn.
vanligast med micropopcorn.
Nädå. PopCorn maskin naturligtvis, EN sån här ger perfekta PopCorn varje gång

Håller med, har kört slut på 3 st av popcornmaskinerna ovan under de senaste 15 åren, perfekta biopopcorn med bonusen att man inte behöver ha på det där jobbiga fina saltet dom har där!
Ja, herrejävlar. Snart krävs det ABF-cirklar i hur man använder en ugn....tecno skrev:Jag säger då det.....är detta spår av micro eran man börjar skönja? Är det så illa att man inte använder ugn längre?
Jag stör mig varje gång på att min spis har vreden till plattorna i fel ordning, VARFÖR? haha
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TomasL & dar303: exakt en sådan har jag, skitbra!
anlamotte: antagligen för att du är lättstörd.
anlamotte: antagligen för att du är lättstörd.
Jag behöver köpa en ny nu, skålen har spruckit, hoplimmad ett par gånger.
Popcorn blir bäst i kastrull med olja.
Visst är det lustigt att en ugn kan vara så komplicerad, tror "mikrovågsbarn" inte klarar vanliga ugnen.
Visst är det lustigt att en ugn kan vara så komplicerad, tror "mikrovågsbarn" inte klarar vanliga ugnen.

Vem här påstår ni inte klara av ugnen??
Frågan är fortf obesvarad vad de är för skillnad i läge S mot över + undervärme, är enbart att den använder grill-elementet också? Varit snack om mer kräm, vad är de för kräm? hallon eller jordgubb?
Tror de är TomsaL som inte klarar av micron där av popcron-maskinen... Nä men ärligt vem har plats för mer köksmaskiner. Jag föredrar bänkyta... Micron användes till mesta dels popcron och värma matlådor men den står i ett skåp och tar inte större plats.
Min tjej säger alltid att jag sak använda startläge/snabbläge eller som på våran miele ugn så är symbolen med en pil upp.
Själv orkar jag inte direkt bry mig utan ställer ugnen på de läget jag ska använda den till.
Frågan är fortf obesvarad vad de är för skillnad i läge S mot över + undervärme, är enbart att den använder grill-elementet också? Varit snack om mer kräm, vad är de för kräm? hallon eller jordgubb?
Tror de är TomsaL som inte klarar av micron där av popcron-maskinen... Nä men ärligt vem har plats för mer köksmaskiner. Jag föredrar bänkyta... Micron användes till mesta dels popcron och värma matlådor men den står i ett skåp och tar inte större plats.

Min tjej säger alltid att jag sak använda startläge/snabbläge eller som på våran miele ugn så är symbolen med en pil upp.
Själv orkar jag inte direkt bry mig utan ställer ugnen på de läget jag ska använda den till.