Ansluta 6 mm2 till kretskort
- prototypen
Re: Ansluta 6 mm2 till kretskort
Skulle vilja komma ifrån pressade kabelskor går hellre på skruvplint.
Men Nordlock är effektiva men är de fjädrande?
(Drömmen vore en fjäderkraftsplint men så stora görs inte)
Protte
Men Nordlock är effektiva men är de fjädrande?
(Drömmen vore en fjäderkraftsplint men så stora görs inte)
Protte
Jag har skruvplintar som tar kabel upp till en blyertspennas storlek om du behöver en...
Har inte läst tråden. Är det två poler du behöver?
Har inte läst tråden. Är det två poler du behöver?
Blir inte lödstället för en lödd skruvplint lätt utsatt för ganska stora dragbelastningar (tryck och vrid o s v också) när det är så stora ledare, borde vara ganska viktigt att dragavlasta med en lödd skruvplint eftersom lod tydligen kallflyter vid mekanisk belastning.
- prototypen
I mitt fall så fästs ledaren så den kommer att ligga still och dessutom är det vibrationsfri miljö med jämn temperatur. En så pass stor plint BÖR ha 4 stift ner i kortet och då blir det väldigt stadigt rent mekaniskt.
Protte
Protte
Prottotypen
Då borde det väl funka, idealet hade varit någon form av lödd skruvplint som skruvas fast och spänns/ pressas mot kortet med hjälp av genomgående skuv som är "spända" med hjälp av spännbrickor eller liknande.
Då borde det väl funka, idealet hade varit någon form av lödd skruvplint som skruvas fast och spänns/ pressas mot kortet med hjälp av genomgående skuv som är "spända" med hjälp av spännbrickor eller liknande.
Keystone 7700K. Finns i lite olika varianter, vertikal, horisontell etc
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Genomgående med skruv och ni får lägga dit hur mycket brickor av allehanda slag Det är jag allergisk mot. Det ska sitta I kortet, genomplätterat så det sitter även om glasfibern krymper.
Ska titta vidareb på fjäderkraftsplinten från Elektrophenix.
Protte
Ska titta vidareb på fjäderkraftsplinten från Elektrophenix.
Protte
Benen på Keystone-anslutningarna är nog långa nog att bocka på undersidan kortet, innan lödning.
Förstår inte vad du har emot ringkabelskor? Det håller och fungerar bra,
åtminstone i 25 år än så länge, enligt mina erfarenheter.
Är det åt kund eller privat? I det första läget så kan du ju inte titta på prislappen
om det skall hålla i 50 år. Då SKA det kosta.
/ Tompa
Är det åt kund eller privat? I det första läget så kan du ju inte titta på prislappen
/ Tompa
Är det enstaka eller många du behöver? Jag har skruvplintar upp till 100A, dom största är stora som en vanlig tändsticksask och har fyra lödstift per pol plus skuvhål. Jag har nog både två och trepoliga.
- prototypen
Det ska hålla 50år.tompa74 skrev:Förstår inte vad du har emot ringkabelskor? Det håller och fungerar bra,
/ Tompa
Ett "garantibesök" kostar kanske 10000 kr (resa+lite arbetstid) så det får inte glappa.
Ja,det är återkommande behov, jag har hittills hållit på i 33 år och har 12 kvar till pension. Det är inga fantastiska mängder ändå.
Stor som tändsticksask kan vara problem, jag tror det var 33 mm från kortet till montageplåten.
Protte
Kan du inte löda fast sexkvadrataren i kortet och sätta lämplig kontakt på kabeln då?
Då får du ju ett större utbud av kontakter att välja bland tänkte jag.
Då får du ju ett större utbud av kontakter att välja bland tänkte jag.