1600 Watt Missouri Raider Wind Turbine

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
arvidb

Re: 1600 Watt Missouri Raider Wind Turbine

Inlägg av arvidb »

Jag tycker att Otherpowers turbiner verkar roliga - och seriösa. :) Det är knappast lönsamt jämfört med att köpa andelar i ett stort verk, men som sagt, mycket roligare!

Dessa är anpassade efter off-grid, och för batterisystem på 12/24/48 V (man anger spänning när man beställer). De har effektkurvor-vs-vindhastighet tillgängliga och verken har fysiskt skydd mot för hög vindhastighet (de viker undan). De rekommenderar fast monterad kabel av hög kvalitet, som kontrolleras och eventuellt snurras upp med jämna mellanrum.

Tillverkaren har info om hur du bygger din egen från scratch dessutom, inklusive blad och allt (scrolla ner till "Wind Turbine Design and Construction Articles").

Jag har inte sett någon sådan här turbin i verkligheten - det vore kul om någon annan här har haft kontakt med dessa!
Användarvisningsbild
MarcusUmeå
Kontakt:

Inlägg av MarcusUmeå »

Otherpower är väldigt seriöst och om jag skulle köpa ett kraftverk så skulle det bli deras kit. :)

Fast det är ju roligare att bygga det själv. :D
Användarvisningsbild
twse

Inlägg av twse »

Jag är skeptisk till blad av trä. Solen nöter på färgen, om den inte underhålls så spricker den och börjar släppa in vatten, som sugs upp av träet och då förskjuts tyngdpunkten, vilket ökar slitaget. Därför tror jag att plast är ett säkrare kort.
Skriv svar