Behöver kvalificerade gissningar om LCD-fel på en TV
Re: Behöver kvalificerade gissningar om LCD-fel på en TV
Att det är orsakat av yttre skada ser jag som självklart. Men med tanke på att det inte finns märken på plasten framför själva LDC-skärmen tror jag att det är en tryckskada som har orsakats av våld mot chassit.
Hur stod TV:n i transportfordonet? Vad använde ni för bil? Jag har flera gånger vid flytt varit nära att ställa TV:n i baksätet med rutan mot ryggstödet (en 47":are får inte plats så bra på annat ställe i en vanlig "personbil" (därav frågan vad ni använde). Det som händer då är att fästet för bilbältet kan orsaka precis en sån skada som den TV:n har...
Eftersom bätesfästet inte är så vasst kan det orsaka tryckskador utan att lämna märken...
Eftersom bätesfästet inte är så vasst kan det orsaka tryckskador utan att lämna märken...
Senast redigerad av PeterH 22 september 2011, 19:01:31, redigerad totalt 2 gånger.
Min älskade hustru råkade bära sin laptop i skärmen (den var alltså utfälld), och
bara nypet i fingrarna orsakade precis en sån skada på LCD:n, det såg verkligen
ut som om man tryckt nåt väldigt vasst på en punkt, men det var det alltså inte
/johan
bara nypet i fingrarna orsakade precis en sån skada på LCD:n, det såg verkligen
ut som om man tryckt nåt väldigt vasst på en punkt, men det var det alltså inte
/johan
Förmodligen så finns det en mycket tunn glasskiva innanför skärmytans plast och trycket man hårt även med mjuka fingrar så brister glaset och man får en stjärna.
Det är som andra säger - Shit happens och sådana saker bör inte drabba dej vare sig ekonomiskt eller anseendemässigt som anställd då sådant händer förr eller senare för alla som håller på med detta, på mitt förra jobb så rök det effektprobar och ingångssteg till nätverkanalysatorer ibland med 40-papp i repkostnad var gång det hände men som företaget tog godmodigt med med möjligen kommentaren 'gör inte om detta för ofta bara' - det gjorde att dom som jobbade blev trygga i sin roll och inte var nervösa när man skulle göra känsliga saker där det _kan_ skita sig - för blir man nervös så blir man fokuserad på fel saker och 'det som inte får hända' - händer.
Ditt jobb är ju att rädda igång grejor som inte fungerar och man kommer inte att lyckas var gång.
hoppas att din chef tar det på rätt sätt - kompenserar/ersätter/rabattera kunden med en motsvarande maskin, kunden blir nöjd och ni lägger det bakom er.
Om inte - då kanske man skall byta chef och arbetsgivare...
Det är som andra säger - Shit happens och sådana saker bör inte drabba dej vare sig ekonomiskt eller anseendemässigt som anställd då sådant händer förr eller senare för alla som håller på med detta, på mitt förra jobb så rök det effektprobar och ingångssteg till nätverkanalysatorer ibland med 40-papp i repkostnad var gång det hände men som företaget tog godmodigt med med möjligen kommentaren 'gör inte om detta för ofta bara' - det gjorde att dom som jobbade blev trygga i sin roll och inte var nervösa när man skulle göra känsliga saker där det _kan_ skita sig - för blir man nervös så blir man fokuserad på fel saker och 'det som inte får hända' - händer.
Ditt jobb är ju att rädda igång grejor som inte fungerar och man kommer inte att lyckas var gång.
hoppas att din chef tar det på rätt sätt - kompenserar/ersätter/rabattera kunden med en motsvarande maskin, kunden blir nöjd och ni lägger det bakom er.
Om inte - då kanske man skall byta chef och arbetsgivare...