Jahaja, nu kan jag inte blanka de epromen jag blankade och programmerade utan problem innan heller (27C256 och 27C4000)
Om det är flasherasern som gör fel, eller om det är brännaren som inte tror dom är blankade vete fan..
EXTREMT irriterande är det iaf, ska försöka få hem en annan raderare.
EPROM-problem.
Re: EPROM-problem.
Jag har en gammal hederlig, tror den fungerar fortfarande och jag vet tom var jag har den
(och veta var jag har en specifik sak är ingen liten bedrift..)
Jag vill inte sälja den, men jag skulle kunna prova att radera ett par åt dig om du vill skicka. Alternativt så kan jag skicka ett par 27c256 el. liknande som är raderade så kan du ju kanske verifiera att programmeraren fungerar som den ska. Skicka ett PM om du är intresserad.

Jag vill inte sälja den, men jag skulle kunna prova att radera ett par åt dig om du vill skicka. Alternativt så kan jag skicka ett par 27c256 el. liknande som är raderade så kan du ju kanske verifiera att programmeraren fungerar som den ska. Skicka ett PM om du är intresserad.
Jag har ett antal dåliga erfarenheter av "Bron Flash-eraser". Den är ingenting jag skulle använda för labb-EPROM eftersom den verkar ta livet av dem på 3-5 raderingar.
Leta på en vanlig UV-radeare och se till att köpa 10x antalet kretsar du behöver.
Leta på en vanlig UV-radeare och se till att köpa 10x antalet kretsar du behöver.
Ajdå
..typ att EPROM'en var hyfsat billiga i alla fall..
Har beställt en "vanlig" UV-eraser från tjineserna nu.. får väl se hur lång tid det tar att få hem den, såg till min stora fasa att det stod "surface shipping" efter jag hade beställt..

Har beställt en "vanlig" UV-eraser från tjineserna nu.. får väl se hur lång tid det tar att få hem den, såg till min stora fasa att det stod "surface shipping" efter jag hade beställt..
Det tog drygt två månader att få hem UV-raderaren.. heja..
Nåväl, laddade den full med eprom och blankade dom, körde sen blankcheck, alla fixade det, sen körde jag en
programmering och då sket det sej på exakt samma sätt igen
ett av epromen får man dessutom felmeddelande om att det har inkorrekt "chip ID" så jag misstänmker att jag aldeade det med flasherasern.
Mycket irriterande är det i alla fall.
Nåväl, laddade den full med eprom och blankade dom, körde sen blankcheck, alla fixade det, sen körde jag en
programmering och då sket det sej på exakt samma sätt igen

ett av epromen får man dessutom felmeddelande om att det har inkorrekt "chip ID" så jag misstänmker att jag aldeade det med flasherasern.
Mycket irriterande är det i alla fall.
Ännu märkligare, jag packar ju lite för flytten, och hittade det sista EPROM'et från den gamla batchen, alltså helt nytt och köpt från nån amerikansk ebaysäljare för flera år sen, det gick utmärkt att programmera..
ska blanka det igen och se vad som händer..
ska blanka det igen och se vad som händer..