Seriöst alternativ till eeFån?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Electricguy

Re: Seriöst alternativ till eeFån?

Inlägg av Electricguy »

Räcker inte 1GHz i en telefon? :D
HTC Desire är ändå snabbare än iPhone och har nästan dubbelt så mycket RAM! :)
Användarvisningsbild
slurry

Inlägg av slurry »

ZTE Blade alla dar i veckan.. :bravo:

+för priset
+för android
+för funktion
-för batteritiden, men den är låg på alla sådana här PDA:er med telefonfunktion.

Specielt sett till prislappen så får du en underbar lur :tumupp:
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Har de fixat så inte HD material laggar vid uppspelning på Desire HD ännu??
Själv har jag haft en Samsung Galaxy S och fyfan va tråkig byggkvalitet, plastig är bara förnamnet, men de är väl Samsung's lilla sätt att sätta ihop saker på, knarrig plast...
AMOLED skärmen, bra färger grym kontrast men med 480x800 i upplösning på 4" (Galaxy S) tyckte jag var för snålt och skärmen för stor i min smak, nu har den blivit 4,3" men upplösningen är den samma :tumner:
Johanb

Inlägg av Johanb »

Användargränsnitten ser ju lite olika ut beroende på vilken tillverkare det är. Jag har fingrat på Galaxy S, Xperia mini/mini pro, HTC och AOSP och det skiljer en hel del mellan dessa. Personligen föredrar jag HTC Sense av dessa och är inte så förtjust i Galaxy S gränssnitt.
Själv kör jag en HTC Desire med en custom rom (Oxygen, Gingerbread 2.3) mest för att jag gillar att mixtra med saker och sen är den snabb och strömsnål.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

GUI är väl inge större grej att hänga upp sig på, man kommer ändå pilla sönder den med annan launcher osv...
Sen när man tröttnat att pilla och konfigurering och har insett att man inte alls kommer i närheten av samma användarvänlighet som en iphone så kommer man byta tillbaka :wink:
Barry_Lyndon
Kontakt:

Inlägg av Barry_Lyndon »

Bara ett tips om du överväger en samsung, kolla på swedroid galaxy-forumet hur lyckliga vi ägare var över samsungs uppdateringpolicy. Aldrig mer samsung för mig.

Ps. Min Huwaei Ideos (billigaste androiden jag hittade) är klart bättre än min gamla galaxy på allt utom skärmen.

/Andreas
Muppis

Inlägg av Muppis »

Vill man vara först med uppdateringarna får man väl skaffa sig en Google Nexus helt enkelt. Den senaste Nexus-modellen är tillverkad av Samsung, den tidigare av HTC.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Electricguy skrev:Räcker inte 1GHz i en telefon? :D
HTC Desire är ändå snabbare än iPhone och har nästan dubbelt så mycket RAM! :)
Jorå.. om man bara använder den som en telefon, men då kan man köpa nått billigare. Börjar själv bli sugen på nått snabbare, att kolla Mekonomens webbshop på min N900 med 600MHz är inte särskilt kul. Har inte full koll på marknaden nu, men vet iaf att min drömtelefon har Android, gott om Ram, och inte minst ett fysiskt tangentbord. Gärna i klass med det i N900:ns som tom har åäö-knappar. Får jag bara mer tid ska det iaf bli Nitroid på Nokian, med lite överklockning blir det nästan optimalt.
Nerre

Inlägg av Nerre »

E85 skrev:Samsung Galaxy S II är väl förmodligen fetast just nu och även etta på prisjakt.
Enligt vad jag läste på Swedroid ska man vänta till den version av SGS II som kommer i juni/juli. Minns inte exakt varför, men den version som är släppt hade visst inte nåt hette NCR eller nåt sånt.

(Jag är inte i telefonköpartagen så jag håller inte koll på detaljer just nu. Jag undviker att köpa de senaste modellerna, köper hellre en modell som har nåt halvår på nacken så man får nåt som är väl beprövat och inte har en massa barnsjukdomar.)

Sen det här med att användarinterfacet ser lite olika ut. Det som skiljer är främst det som kallas launcher, d.v.s. själva skrivbordet om man säger så. Och launcher kan man byta ut (precis som det mesta annat). (HTC Sense ligger förvissor lite djupare än själva launchern.)
Barry_Lyndon
Kontakt:

Inlägg av Barry_Lyndon »

Muppis skrev:Vill man vara först med uppdateringarna får man väl skaffa sig en Google Nexus helt enkelt. Den senaste Nexus-modellen är tillverkad av Samsung, den tidigare av HTC.
Det var snarare den totala avsaknaden av uppdateringar som var klämfrågan. Man köper en ny (rätt buggig) telefon för dryga 5 papp och sen skiter tillverkaren i en fullständigt.
JanErik

Inlägg av JanErik »

Nokia ska komma ut med en Meego-telefon i år, N950 ryktas den ska heta. Har själv N900 och har varit mycket nöjd nörd med Maemo.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Nexus S om du står ut med samsungs plastskal, annars htc desire s
Johanb

Inlägg av Johanb »

gOry skrev:GUI är väl inge större grej att hänga upp sig på, man kommer ändå pilla sönder den med annan launcher osv...
Sen när man tröttnat att pilla och konfigurering och har insett att man inte alls kommer i närheten av samma användarvänlighet som en iphone så kommer man byta tillbaka :wink:
Alla är inte intresserade av att vara begränsade till vad Jibsus tycker att man har behov av, jag offrar gärna lite "användarvänlighet" mot möjligheten att bestämma lite mer. I övrigt så är jag nog för korkad för en iPhone, jag har inga problem att hantera alla möjliga varianter av GUI och CLI men en iPhone får mig bara att tänka "jaha, vad ska jag göra med den här då?".
Jag misstänker att det är samma personer som gillar iPhone som tycker att gemet i MS Office är en trevlig finess.
zealotry

Inlägg av zealotry »

Jag misstänker att det är samma personer som gillar iPhone som tycker att gemet i MS Office är en trevlig finess.
hah! :D

Jag skulle gå på en HTC Desire S just nu. Eller vänta till HTC Sensation kommer.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Johanb skrev: Jag misstänker att det är samma personer som gillar iPhone som tycker att gemet i MS Office är en trevlig finess.
Nja, det är väl mer att iPhone är för folk som inte har mer än en flik eller webbläsarfönster i taget uppe och skriver ner länkar med papper och penna för att kolla på dem senare:)

Fast även folk som är vana vid datorer har svårt att "tänka rätt" när det gäller Android också. Man ser nästan dagligen folk på Swedroid som undrar hur de kan "avsluta" program så de inte ligger och tar kraft från telefonen.
Skriv svar