Jordfelsbrytaren löser ut på mikrovågsugnen

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
-=Fullmoon=-

Re: Jordfelsbrytaren löser ut på mikrovågsugnen

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Släng mikron annars och köp e ny. De kostar inte så mycket och det är billigare än vad ditt liv är värt och vad de skulle kosta att bli inlagd på sjukhus etc
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Det var en udda inställning från en forumist. Felsökning går väl på nöjeskontot.
Seroster

Inlägg av Seroster »

Fullmoon, jag tror att du har kommit till fel ställe om du har den inställningen.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

danei, Seroster: Det är väl en BRA inställning om man inte är säker på vad man gör! Man ska inte pilla HV om man inte vet vad man sysslar med!

Snarare tycker jag din inställning är lite märklig, Seroster. En MOT dödar dig utan att du hinner reagera, om du pillar på fel ställe. Jag tycker inte att det är så mycket "Äh" över det, man ska ha respekt, helt enkelt.

Eller det kanske är värt att ta risken att dö, om man är osäker, för att spara ett par tusen?
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag förutsätter att han inte pillar med den med högspänning på. Det finns väldigt mycket som kan klassas som farlig om man inte vet alls vad man gör, att gå över gatan tex. Men han verkar ju veta att det inte är ofarligt. Men naturligtvis får han bedöma riskera själv.
Seroster

Inlägg av Seroster »

Walle skrev:danei, Seroster: Det är väl en BRA inställning om man inte är säker på vad man gör! Man ska inte pilla HV om man inte vet vad man sysslar med!

Snarare tycker jag din inställning är lite märklig, Seroster. En MOT dödar dig utan att du hinner reagera, om du pillar på fel ställe. Jag tycker inte att det är så mycket "Äh" över det, man ska ha respekt, helt enkelt.

Eller det kanske är värt att ta risken att dö, om man är osäker, för att spara ett par tusen?

Du kan döda dig själv, dina passagerare och en drös andra personer med en buick, om du gör något oerhört korkat, såsom att felsöka en inkopplad micro om du inte vet vad du gör.
Detta forumet handlar väl om hur man (säkert) ska kunna göra saker som har med elektronik att göra, tillexempel laga en micro - utan att ägna sig åt slit-å-släng?
Skriv svar