Frågor angående kullager och axlar till planerad teslaturbin

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Frågor angående kullager och axlar till planerad teslatu

Inlägg av danei »

Hur ska du bygga turbinhuset?
Teslaturbinen

Re: Frågor angående kullager och axlar till planerad teslatu

Inlägg av Teslaturbinen »

Turbinhuset kommer byggas i plexiglas som sagt med ett PVC-rör (förutsatt om jag får tag i något) runt diskarna. Epoxy, bultar och muttrar kommer fixera komponenterna. Sedan kommer det finnas ventileringshål i diskarna och i plexiglaset där gasen kommer strömma ut.

Än är det inte bestämt vad jag skall driva turbinen med, med det blir antingen kompremerad luft eller vattenånga alternativt vanligt vatten. Sedan lite optimeringsberäkningar m.m.
lgrfbs skrev:Som Meduza sa, det finns folk på forumet som ev. om man frågar snällt kan hjälpa till med en hel del maskin arbeten. Sedan uttryckte jag mig kanske lite fel, jag menade att du lägger lim på utsidan av lagret OCH presspassar in det i plexiskivan.
Aha, så menar du! Ja, förutsatt att maskinen jag skymtade i skolan är en stativborrmaskin så är saken biff med kullagrena.

Och jag har nu angivit i min profil att jag bor i Göteborg. Vore ju ytterst trevligt om någon är villig att hjälpa mig med svarvarbetet. Men det blir inte aktuellt försen lite senare i sådana fall, måste ju få min idé igenom hos min handledare först.
Skriv svar