Söker tips på DC motor +500W med växel

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
lizerdboy

Re: Söker tips på DC motor +500W med växel

Inlägg av lizerdboy »

Det som jag ska göra måste ha så minimalt med glapp och vara lätt drivet, alltså ha hög respons tid.

Om man gör detta med kedja så måste den vara ordentligt spänd, visserligen funkar detta, men jag vill inte ha kedje ljudet som blir av denna lösning.
Har även tänkt på rem drift, men har inte forskat i någon bra lösning till detta.

Saken är bara att de blir mycket enklare med en redan färdig lösning på växel med motor.
och om den är gjord för rullstols lösning så vet man ganska så säkert att den klarar en del tryck på axeln.
vilket är perfekt för en smidig och bra lösning
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Kuggrem har bra mycket bättre värden än kedja. Tom HD-mopeder (Harley-Davidson) kör med kuggrem sen många år, och dom har väl tillräckligt vrid att överföra, dessutom blir det helt glappfritt.
Användarvisningsbild
lizerdboy

Inlägg av lizerdboy »

Jojje: du har möjligtvis ingen bra info eller länk var man kan hitta kuggrem och tillhörande kugghjul "eller vad det nu heter" till vettiga priser ??

Är visserligen lite mer övertygad att det blir en bättre lösning med din o Meduza´s motorer,
Men det är absolut värt att kolla på.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Aratron är absolut inte billigast, men dom har det du ev. söker, och kan svara på dina frågor.
Dom har kuggremmar + hjul och växlar mm mm.

Edit:
Min motor har du redan, nu är det bara att övertyga Meduza att han släpper den spegelvända till samma "kostnad". :vissla:
Så har du iaf nåt att prova med.
Skriv svar