Jag är alltså inte appledyrkare, bara objektiv.
Annars här är ett alternativ
http://blog.makezine.com/archive/2009/1 ... -lamp.html
Tja, av dom tre datorerna jag använder mest så har jag en motorola-CPU och två intel-CPU'er, men jag anser inte varken motorola (alt Freescale) eller intel som onda. inget av dessa företags ägs heller ens delvis av apple eller microsoft, så jag vet inte riktigt vad du syftar på ?Andy skrev:"Dessutom så kan jag tillägga att jag av princip inte stöder ondskefulla företag, därför skulle jag aldrig köpa något av varken Microsoft eller Apple."
Då undrar jag vad du har för CPU i din burk, ovanstående utesluter ju Intel & AMD ?
Som.. ?maDa skrev:Glenn: Det finns ingen "sann" tro nej, allas smak är individuell med. Jag äger varken en Mac eller iPhone själv, men jag kan inte förneka att deras framgång i design och lösningar är ledande idag.
Men varför försöker alla efterlikna iPhone, iPod, OSX?Glenn skrev:Som.. ?maDa skrev:Glenn: Det finns ingen "sann" tro nej, allas smak är individuell med. Jag äger varken en Mac eller iPhone själv, men jag kan inte förneka att deras framgång i design och lösningar är ledande idag.
Jag kan faktiskt inte komma på en enda sak som apple varit först med som nu alla andra apar efter.. Visst, många nya mobiltelefoner liknar iphone, men
det är inte så revolutionerande att ha hela ovansidan täckt av en display, och det är väl ungefär det som är signifikant.
Gör alla det ? Nej.maDa skrev: Men varför försöker alla efterlikna iPhone, iPod, OSX?
Lägg inte ord i min mun.Om du tror att enda finessen med en iPhone är en heltäckande touchdisplay så bör du nog genomgå en demonstration.
Varför skulle det växa fram ett hat pga detta ? det låter som nån efterkonstruktion du gjort.Det är så intressant med detta Apple-hat som växte fram under 90-talet pga. propetära lösningar och brist på spel,
Har jag skrivit nåt om prislappen ? Nä, just det.och fortfarande går folk och håller stenhårt på det. Trots man idag kör x86, alla tänkbara standardkontakter och t.om möjligt att köra Windows. Det här med prislappen är ett fullstädigt irrelevant argument, din ekonomi är inte min.