Jag gör det som projekt arbete och som en kul grej. Anledningen att jag gör en egen layout, är för att jag hade svårt att hitta ett kort för PCM2706. och för att det alltid är kul att göra saker själv.limpan4all skrev:Förlåt en nyfiken fråga, men varför gör du detta kort, sådant här finns ju minst 27 på dussinet av på "hyllan"?
Jag ska försöka komma på nått sätt att få alla komponenter på samma sida, blir väl att jag låter VoutR, VoutL gå på baksidan och sedan upp på kortet igen så slipper man ju krångla med lödningar på båda sidor.mri skrev:"Jag kör med DipTrace, men jag kan tyvär inte hitta nån Sådan funktion i det programet."
Hmm... hur var det nu. Högerklicka på kanten (ytterlinjen) till jordplanet, och välj "options" eller dyl. från popup menyn.
Där kommer en dialog med flera flikar med alla options du behöver och lite till när det gäller jordplansinställningar.
Sen tycker jag du skall försöka få alla komponenter på samma sida. Det är trots allt ganska få komponenter du har.
Edit: Jag testade att göra som vissa personer har föreslagit att jag ska dra Paddarna på kondningarna direkt till jord, men när jag kör Copper Pour i Diptrace så görs ju en outline med Koppar runt alla komponenter går det att komma ifrån det på något sätt för vissa komponenter?
Soundbrigade:
Jo jag kollade faktiskt på att köpa ett dac kit, fast jag kollade på "BantamDac" http://www.diyforums.org/BantamDAC/Bant ... erview.php