Hjälp med G-kod underlag för test med kretskortsfräsning...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
prototypen

Re: Hjälp med G-kod underlag för test med kretskortsfräsning...

Inlägg av prototypen »

Är det inte så att ISO programmering innehåller ett antal (cirkus 100) G koder, kommer bara på G41 och G42 sväng vänster/höger. Sedan finns det M koder också.
Jag tror ni skriver om samma sak.

Fräsa i koppar, blir det bra? Mina mönsterkortstillverkare vill ha kopparn bortetsad vid kantfräsningen för att inte det ska bli en fransig kopparkant.
Protte
mippen

Re: Hjälp med G-kod underlag för test med kretskortsfräsning...

Inlägg av mippen »

ISO / G-Kod / M-Kod ... Det enda jag kan om detta ämne är att vissa program sparar sin fil i "iso" format.
Det går dock fint att importera denna iso fil rakt av i mach3 när man väljer "g-kod" format.
Sedan om det är samma sak eller ej vet jag inte...

Förstår om din mönsterkorts tillverkare vill etsa bort innan man fräser konturerna på korten.
Misstänker att man vill använda helt andra typer utav frässtål när man skall fräsa laminat kontur.
Blir inte 100%-ig kant i mina försök heller men fungerar för egna prototyp ändamål.
Skönt att kunna snabbt prototypa fram och testa en design.
Men skulle jag göra ett större projekt så skulle jag helt klart skickat iväg det för kortframtagning.

Tycker själv det är skönt att slippa "slabba" med framkallning och etsning dock.
Har aldrig varit bra på det och tycker det är skönt att slippa det nu.
För små adaptrar mm så kommer nog fräsen kunna göra jobbet godkänt för mina krav.
Skriv svar