Bygga styrkort och drivkort till stegmotor ?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
X-IL
EF Sponsor

Re: Bygga styrkort och drivkort till stegmotor ?

Inlägg av X-IL »

MaxMartin18 skrev:
Det här var något i denna stil jag letat efter. Jag har googlat en hel del o kollat runt på ritningar, och det verkar ju finnas rätt gott om de. Nu är ju då frågan vilken ritning man ska ta? :humm:.
Har du nån bra att komma med tro :vissla: ?,

hoppas du får tag i komponenterna o kan slutföra det hela snart :)
du den tanketiden har bara börjat 8) .
Alla komponenter finns redan, men har inte riktigt haft tiden att slutföra. Tror att det andra kortet blir klart ikväll, men sen hoppas jag kunna tillbringa lite tid i garaget och jobba med mekaniken också i helgen.

Antagligen blir inget av det gjort som vanligt och jag städar huset och slänger skräp istället, men det är nog så viktigt ibland.

Jag gillar det kortet jag byggt eftersom det är enkelsidigt, hålmonterat och ganska lätt att förstå sig på, dessutom har det inbyggd filtrering på styrsignalerna om jag fattat rätt. Filtreringen gör ju iofs att det behövs lite längre stegpulser från t ex Mach3, men det kan jag leva med.

Det är alltså detta kort jag byggt: http://pminmo.com/PMinMOwiki/index.php5?title=L297-8 , men nu är det en nyare revision på sidan som skall vara lite enklare att etsa och hitta komponenter till, den ändringen kom typ dagen efter jag beställt komponenterna :(
Skriv svar