Mach 3 hänger sig ibland !?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Mach 3 hänger sig ibland !?

Inlägg av tecno »

Har du kollat om det finns nyare grafik drivisar?

Vad är det för ITX kort, grafik, minne mm vore intressant att få veta. Touchen är den resistiv? storlek på rutan?
Användarvisningsbild
dechaine

Inlägg av dechaine »

Lite info om kortet: http://www.intel.com/assets/pdf/prodbri ... dbrief.pdf
Jag har satt i 1Gig i RAM-minne

Vet inte så mycket om touchen.. bilder på skärn + touch finns här: http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=27609

Kikade lite på drivrutiner mm.. Det finns till XP såg jag. Skivan jag fick med vid köpet hade bara till Vista :humm:
Får se hur jag gör.. kanske blir XP... Ska uppdatera om det finns något nytt först.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Iofs är den klart utanför spec för burk där man anväder pport så det kanske kan förklara en del. Tror säkerligen att den gör sitt jobb med extern pulsgenerator typ SmoothStepper via USB.

Det finns dock några som kör med Atom 330 Dual Core board. D945GCLF2 och XP om jag förtsått det hela.
Tydligen är detta lite på 'håret' att de ska fungera, men det är bara att fortsätta och laborera.
Användarvisningsbild
dechaine

Inlägg av dechaine »

Men allt fungerar kanon.. har inte haft ett enda problem sedan jag började köra mach3 på datorn. Att köra fräsen mm fungerar felfritt.. det är bara när man stänger ner som det händer "något".
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Jag tror dock att jag inte har några problem med Mach 3 längre.. laddade ner nyaste versionen och har inte haft några problem sen dess.. har dock inte öppnat det speciellt många gånger eftersom jag inte har nån orsak till det för tillfället..

Lär märka senare när jag sak börja använda det hur det funkar..

// Daniel
Skriv svar