danei skrev:Halvljuset lyser inte när man kör på helljus. Så någon annan punkt kanske är bättre.
Det beror helt på vilken bil det handlar om! Många moderna bilar låter halvljuset vara på även när man tänder heljuset. Har man xenon så är det ofta bara dumt att hålla på och tända och släcka. Även min gamla 9000 hade separata lampor (H1 tror jag) och släckte aldrig halvljuslamporna.
Nä det är väl främst de med H4 där bara en av glödtrådarna bör vara tända samtidigt som halvljuset släcks på.
Dels blir ju annars glaset väldigt varmt av 115W, och dels är den gemensamma kabeln till en sådan strålkastarkontakt inte dimensionerad för 10A.
Dock lär det inte vara nåt större problem att hitta nån plats att koppla in säg på, bilen är en VW bubbla med elsystem alá moi, så de e redan ganska "custom"... ^^
Även om den pekar utåt riskerar du att få reflexer i snö, dimma, fönster, lack och säkert även i mörkret självt. Beror naturligtvis på hur du riktar och skärmar. Enklaste sättet är nog att slå av när det inte behövs någon blink.