Vad är detta för motor?
Jag öppnade motorn igen och hittade namnet : FOMA-1152 på insidan av metallkåporna. Vet inte om detta är till nån hjälp men.
Testade att tabort plastet som sitter på lindringarna men det är limmat och kommer gå isönder om jag försöker mer
Om det inte spelar nån roll om plastet är där eller inte så säg det så sliter jag isönder det.
Testade att tabort plastet som sitter på lindringarna men det är limmat och kommer gå isönder om jag försöker mer
Om det inte spelar nån roll om plastet är där eller inte så säg det så sliter jag isönder det.
Hmm, var ju inte lätt å se nåt bra där.
Men å andra sidan har jag bestämt mig, prova som vi sa från början 230 mellan blå och röd och kondensatorn mellan blå och gul.
Den kommer inte att explodera och om det är fel tar det minst en minut innan den blir illvarm.
Men håll undan fingrarna från anslutningarna, det är bättre att motorn åker i golvet än att du fastnar, det är plågsamt och kan ha vissa biverkningar.
Men jag tror den startar som du har tänkt.
Så byter du håll genom att växla gul å röd.
Byter heter det alltså häruppe, norr om Örkelljunga.
Men å andra sidan har jag bestämt mig, prova som vi sa från början 230 mellan blå och röd och kondensatorn mellan blå och gul.
Den kommer inte att explodera och om det är fel tar det minst en minut innan den blir illvarm.
Men håll undan fingrarna från anslutningarna, det är bättre att motorn åker i golvet än att du fastnar, det är plågsamt och kan ha vissa biverkningar.
Men jag tror den startar som du har tänkt.
Så byter du håll genom att växla gul å röd.
Byter heter det alltså häruppe, norr om Örkelljunga.
Egentligen behöver du inte fundera på det innan du provat om det fungerar.
Men det stämmer som du säger, så den röda ska på kondensatorn om du har 230 på den gula.
Motorn ska starta med ett mer eller mindre starkt ryck, gör den inte det ska du prova på ett annat sätt, men det tar vi då.
Om den startar bra så ha den igång en kort stund och känn på lindningen efter du brutit spänningen.
Den bör inte blivit nämnvärt varm på detta.
Men det stämmer som du säger, så den röda ska på kondensatorn om du har 230 på den gula.
Motorn ska starta med ett mer eller mindre starkt ryck, gör den inte det ska du prova på ett annat sätt, men det tar vi då.
Om den startar bra så ha den igång en kort stund och känn på lindningen efter du brutit spänningen.
Den bör inte blivit nämnvärt varm på detta.
