Ett stort tack till alla er vänliga själar som har gjort allt ni har kunnat för att hjälpa mig trots mina luddiga beskrivningar och mina felaktiga trådar!
Jag har värkligen kännt mig dum pga den här forum tråden och det är nästan så det smärtar mig att bekänna att hela felet låg i en glappande kopplingstråd mellan en av PIC utgångarna och transistorerna. Dock har jag även bytt ut de 4 NPN transistorerna på + sidan mot PNP då det ger betydligt bättre prestanda även om kopplingen fungerade som den var, något jag kom underfun med efter ytterligare fördjupning om H-bryggan.
Sant! Det var en poäng i det här fallet. Men i många fall så hittar man fel i sina konstruktioner enbart därför att man ska beskriva det för någon annan. Jag har själv råkat ut för det massor av gånger. Sedan var det kanske inte det heller i just detta fallet. Å andra sidan så händer det ju att man tittar lite extra på något bara just för att man ska sätta in någon annan i problemet.
Även om det inte var ni som hittade felet så hjälpte ni mig på vägen, sodjan du nämnde i ditt första inlägg att du hade använt pnp transistorer och även om jag hade sätt det förut och inte förstått fördelen med det så fick det mig såsmåningom att läsa på om varför man gjorde så vilket fick mig att göra om kopplingen och det var då jag fann felet.