Jag önskar dig lycka till!
Byta till större display
Det syns lite dåligt på en del bilder, men pled-skärmar brukar ha en konstig gul-grön färg.
Det kan ju vara bra att veta det innan man köper en.
Annars är dom bra. Fina tydliga punkter, och bra betraktningsvinkel och så.
Kan inte glasskivan bara ha hamnat lite fel när du satte tillbaka den?
Dom brukar inte gå sönder av att man gör så där.
Man brukar kunna se kontakterna på glaset i en viss vinkel,
men det kanske är lättare att lägga den i skalet först och låta det styra var den hamnar.
Men det kanske du redan har provat?
Jag har inte plockat isär en sån där modul nån gång,
men det finns andra, liknande grejer som går att ta isär.
Ibland måste det trycka tillräckligt hårt på glaset för att det ska fungera. Men inte för hårt.
Det kanske har med hur flärparna är vridna på baksidan att göra. (Jag bara gissar.)
Det kan ju vara bra att veta det innan man köper en.
Annars är dom bra. Fina tydliga punkter, och bra betraktningsvinkel och så.
Kan inte glasskivan bara ha hamnat lite fel när du satte tillbaka den?
Dom brukar inte gå sönder av att man gör så där.
Man brukar kunna se kontakterna på glaset i en viss vinkel,
men det kanske är lättare att lägga den i skalet först och låta det styra var den hamnar.
Men det kanske du redan har provat?
Jag har inte plockat isär en sån där modul nån gång,
men det finns andra, liknande grejer som går att ta isär.
Ibland måste det trycka tillräckligt hårt på glaset för att det ska fungera. Men inte för hårt.
Det kanske har med hur flärparna är vridna på baksidan att göra. (Jag bara gissar.)
Senast redigerad av BJ 8 december 2008, 09:26:27, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Elektroholist:
På LCD-displayer måste det sitta något bakom som lyser upp bakgrunden.
På OLED och PLED-displayer lyser istället själva pixlarna, ungefär som en LED-display. Jag har nog inte sett någon sådan som inte är HD44780-kompatibel, så en sådan kanske vore något? Då blir det dessutom väldigt enkelt att byta.
www.fractronics.com har flera olika typer av OLED-displayer.
Tyvärr har de ingen 20x2-tecken's OLED eller PLED-display för tillfället, men det är inte ovanligt att sådana displayer dyker upp på Tradera eller i forumets sälj-del.
Vad är det för synth förresten? Vågar man gissa på någon Roland Juno-modell eller Casio CZ-nånting kanske?
På LCD-displayer måste det sitta något bakom som lyser upp bakgrunden.
På OLED och PLED-displayer lyser istället själva pixlarna, ungefär som en LED-display. Jag har nog inte sett någon sådan som inte är HD44780-kompatibel, så en sådan kanske vore något? Då blir det dessutom väldigt enkelt att byta.
www.fractronics.com har flera olika typer av OLED-displayer.
Tyvärr har de ingen 20x2-tecken's OLED eller PLED-display för tillfället, men det är inte ovanligt att sådana displayer dyker upp på Tradera eller i forumets sälj-del.
Vad är det för synth förresten? Vågar man gissa på någon Roland Juno-modell eller Casio CZ-nånting kanske?