reparera steinel rörelsedetektor

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
peter555

Inlägg av peter555 »

Klarar CO modellerna detektion utomhus dagtid utan falsklarm ?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Möjligen 32-1627 isåfall, men jag tror inte det.

Både 36-1084 och 36-2512 verkar ha "ställbar lysdid". Innebär det att relät är slutet så länge som man har angett? Det står inget om upptäckarvinkeln eller räckvidden på 36-1084. 36-2512 har skymningsrelä. Undrar om det är samma relä som det som triggas vid rörelse..

Jag tycker det står för lite om dem.
Det lutar helt klart åt en modifiering, oavsett vilken av dem (36-xxxx ovan) jag köper, för att städa bort lite extrafunktioner. Helst skulle jag vilja att relät sluter under max 1 sekund vid rörelse, eftersom jag är ute efter en puls i princip.

Hm... förresten... skruva isär en detektor som klarar utomhusmiljö...
Nu vet jag inte hur tätningen ser ut, men det kan ju hända att den inte blir tät. Så då kanske jag lika gärna kan köpa en inomhusvariant med de funktioner som är nära det jag söker och täta den?

Känns som att jag har stulit en tråd nu. :oops:

edit: Vi skulle kunna fortsätta diskussionerna kring valet av rörelsedetektor här istället, så får Ralleville tillbaka tråden. :)
ralleville

Inlägg av ralleville »

Ja, nu är operationen byte av IC LM 2904 genomförd .Men " patienten " är lika sjuk som förr, reläet drar genast.

Är här någon som kanske har någon principskiss hur detta är uppbyggt och vänligen kunde ge lite info ?
Eller någon länk ?
Skriv svar