Varvtalsgivare till svarv

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
H.O

Inlägg av H.O »

Jo, den på ELFA är lite dyr men det finns ju billigare. Till exempel den här för 300:- eller den här för 140:- Den som söker han finner ;-)
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

ebay
Item number: 330260438737
saccone

Inlägg av saccone »

Nu tror jag att jag hittat något som skulle lösa mitt problem med varvtalsmätningen. Det här är nog lösningen: http://www.jetronic.se/lcd_rpm.htm

Jag får tacka för alla tips och förslag som jag fått. Återkommer säkert med något annat problem...för ideér finns det men inte alltid kunskapen :( och då är det bra med forum som EF.

Ha de.
H.O

Inlägg av H.O »

Jag vill inte dissa idén eller produkten på nått sätt och jag kan missat något vid min snabba titt på sidan men det står att upplösningen är 100rpm... Är det så, och i så fall räcker det till din applikation?
saccone

Inlägg av saccone »

Hmm...jag ska nog börja knyppla istället... :(

Jag reflekterade inte på det men efter ditt schyssta påpekande, så tog jag kontakt med "han som har hand om det.." och han kunde skräddarsy den åt mej. Fast det beror ju på... :o

Fortsättning följer...
saccone

Nu äntligen är svarven klar..

Inlägg av saccone »

Nu är "problemet" med varvtalsvisningen på min svarv klar. Det har varit en hel del annat så därför har jag inte varit inne på EF och presenterat lösningen. Det blev en JR-TAC från ELFA. Jag hade tur och fick tag på en till ett riktigt bra pris. Nu fungerar det som jag vill. Jag vill passa på att tacka för alla tips och synpunkter jag fått.
Skriv svar