StereoPortfölj
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Re: StereoPortfölj
När jag byggde Uno-SX:en gjorde jag såhär:Zatrec skrev: Jag skulle bara ha lite hjälp med ett bra kopplingsschema till detta, undrar hur jag ska koppla panelmätarna så de fungerar korrekt. jag vill också ha en usb till ström för mp3 spelaren. om det går. Finns det något lätt sett att göra så att man kan se hur mycket batteri man har kvar innan den dör.

(ja, jag vet att det inte är ritat efter konstens alla regler!)
Det är ju bara att koppla på de övriga saker du vill ha

Jag får ursäkta att jag inte har svarat på ditt pm på swec, kan svara här istället så alla ser.
Panelmätarna är kopplade precis som _a visar i sitt schema.
Ang urladdningen så får man hålla koll på spänningen i batteriet, när den börjar krypa neråt är det bara att ladda.
Jag försökte bygga ett underspänningsskydd med en komparator men det blir inte så najs om man vill ha lite hysteres, bli väldigt stora värden på en del resistorer, och det drar ganska mycket ström ändå. Är svårt att komma under några mA.
För tillfället har jag baserat mitt underspänningsskydd på en attiny13 som mäter med en ad och sen styr en mosfet, drar väldigt lite.
I nästa version ska jag lägga in en startknapp som drar igång ett relä, när processorn sen känner att strömmen är för låg så tvingar den ner reläet och stänger av sig själv helt och drar då ingen ström alls.
För tillfället har jag baserat mitt underspänningsskydd på en attiny13 som mäter med en ad och sen styr en mosfet, drar väldigt lite.
I nästa version ska jag lägga in en startknapp som drar igång ett relä, när processorn sen känner att strömmen är för låg så tvingar den ner reläet och stänger av sig själv helt och drar då ingen ström alls.
- Electricguy
- Electricguy
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag inser att tråden visserligen handlar mer om portabla dunderljudsystem, typ examensprojekt, men för att återknyta lite till trådtiteln; finns det fler exempel på fina kapslingar av projekt?
Jag har byggt in en liten rörförstärkare i en armégrön trälåda märk dosimeter och ska försöka trycka in en annan rörförstärkare i ett träfodral till en gammal mekanisk digitalklocka. OM jag nånsin kommer så långt ska jag bygga in en synt i en attacheväska av trä.
Jag har byggt in en liten rörförstärkare i en armégrön trälåda märk dosimeter och ska försöka trycka in en annan rörförstärkare i ett träfodral till en gammal mekanisk digitalklocka. OM jag nånsin kommer så långt ska jag bygga in en synt i en attacheväska av trä.
Hej allihopa, förlåt att jag inte har varit aktiv men tack vare 2st T-amp som inte fungerat har mitt bygge stoppats ett tag. jag vet inte hur stor chans man kan ha att 2 st skickats itu men förhoppningsvis får jag kanske en 3:de chans. allt annat är klart tack för alla fina bilder på era byggen ser mycket coolare ut än min !!!
- 13th.Marine
- EF Sponsor