Elcykel

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Det var det "c":t som inte skulle vara där, och sitter (satt?) ännu mindre (%-uellt) till höger som jag menade att skulle bort. Rätt ska vara ännu mera rätt. :lol:
emgee
Kontakt:

Inlägg av emgee »

Det här har jag också funderat på. Jag har en gammal militärcykel där jag tänkte montera nån form av stark el-motor och ett 24V bilbatteri på pakethållaren. På högra handtaget på styret tänkte jag ha en tum-gas, som på fyrhjulingar, som när man trycker ner den för ner ett hjul mot bakhjulet och driver på från batteriet.

Jag funderade också på en vidare utveckling där en switch på samma handtag kunde föra ner hjulet så det ligger emot i nedförsbackar och kan ladda batteriet!

Sen kom jag fram till att det är enklare med två hjul för de två funktionerna, då motorer väl sällan är optimala generatorer.

Velocipedreglerna bryr jag mig inte om. Det går lätt att maskera hela paketet så det inte ser ut som mer än en låda. Det lär ju bli rätt tyst vid gång också, i alla fall jämfört med en bensinmotor, så misstänksamma poliser blir det sparsamt med.
discomike

Inlägg av discomike »

Bild

Så ser mitt pågående projekt ut, ska knacka till en "bensintank" å ha i utrymmet i ramen där fram, för batterierna.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Det ser ju riktigt vackert ut.
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

discomike: Håll oss uppdaterade. :)
wiggo
Kontakt:

Inlägg av wiggo »

Sätt en 500W navmotor på cykeln så får du ganska bra kräm :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag lagade rubriken. :D
Skriv svar