hjälp med smart ups 1400va
Finns det inte enklare sätt att testa batterier än att starta två bilar med dem? 
På min HP-ups från ~98 sitter det olika reläer på styrkortet som kopplar spänningar hit och dit. Ett av dessa switchar "riktning" på strömmen till batterierna, laddning vs drift.
Kolla om du har ett motsvarande relä och ersätt det i så fall med en kopparbana som väljer "drift".
Om du kör extern laddning på batterierna så trycker du ju den spänningen/strömmen in i UPS:en också. Hur bra är egentligen det?
Det bästa vore kanske om du kunde jacka upp laddströmmen från den interna laddaren i UPS:en för att köra så mycket originalrigg som möjligt?
Men det är ju ett större ingrepp.
Sen håller jag med om övriga, fordonsbatterier inne känns ju inte 100.
Det finns faktiskt slutna batterier med många Ah!
(men de får man ju inte gratis, tyvärr)
På min HP-ups från ~98 sitter det olika reläer på styrkortet som kopplar spänningar hit och dit. Ett av dessa switchar "riktning" på strömmen till batterierna, laddning vs drift.
Kolla om du har ett motsvarande relä och ersätt det i så fall med en kopparbana som väljer "drift".
Om du kör extern laddning på batterierna så trycker du ju den spänningen/strömmen in i UPS:en också. Hur bra är egentligen det?
Det bästa vore kanske om du kunde jacka upp laddströmmen från den interna laddaren i UPS:en för att köra så mycket originalrigg som möjligt?
Men det är ju ett större ingrepp.
Sen håller jag med om övriga, fordonsbatterier inne känns ju inte 100.
Det finns faktiskt slutna batterier med många Ah!
(men de får man ju inte gratis, tyvärr)
