LaCie extern hårddisk ?
Lånar tråden lite i en fråga. Jag står också lite i valet av modell till extern hårddisk. Jag har nu en WD MyBook Essential 250GB, generation ett, ser ut som bilden nedan:

Nu är jag också i tankarna att köpa samma modell som peter555, men då vore det ju bra att veta om de går att stapla fint? Har de samma dimensioner?
EDIT: Varför kan jag inte visa bilden direkt i tråden?

Nu är jag också i tankarna att köpa samma modell som peter555, men då vore det ju bra att veta om de går att stapla fint? Har de samma dimensioner?
EDIT: Varför kan jag inte visa bilden direkt i tråden?

jag tror en http://www.drobo.com/products_drobo.aspx skulle vara bäst. Men troligen inte billigast. 

USB->P-ATA finns på ClasOhlsson (och andra)SA4AQS skrev:Någon som vet vart man kan få info för att bygga en egen?
Sen behövs en batterieliminator & 2 x linjära regulatorer.
Och ett rejält plåtchassi + fläkt.
Enklast är väl att köpa ett riktigt fuskchassi i plast och norpa adapter+elförsörjning.
Någon som inventerat vad som finns i Ethernet<->S-ATA väg ..?
Tjoho..
Har faktiskt en sån där LaCie enhet.. Skulle personligen rekommendera någon annan
mest på grund av det att casen är jäkligt liten och den blir i princip lika het som
hårddisken på grund utav detta. Sen också lyckades jag orsaka att orginal hårddisken
gav upp och jag var tvungen att skicka tillbaka den till tillverkaren.
Det jag skulle rekommendera när det kommer till externa enheter är just det att
lådan har schyst med kylning och inte bara är något plast liknande liten låda.
Har faktiskt en sån där LaCie enhet.. Skulle personligen rekommendera någon annan
mest på grund av det att casen är jäkligt liten och den blir i princip lika het som
hårddisken på grund utav detta. Sen också lyckades jag orsaka att orginal hårddisken
gav upp och jag var tvungen att skicka tillbaka den till tillverkaren.
Det jag skulle rekommendera när det kommer till externa enheter är just det att
lådan har schyst med kylning och inte bara är något plast liknande liten låda.