Som jag ser det är HW inget problem.
En överkvalificerad CPU typ ARM7 i någon variant t.ex LPC2368 klarar lätt att hantera alla in och utdata utan ytterligare hjälp.
En treaxlig accelerometer typ LS302DL (typ 10EUR), egentligen borde man väl använda rategyron men dom är ju runt 3ggr så dyra.
Den har SD inteface inbyggt. Sedan har den också inbyggt interface för CODECar så att man kan åstadkomma en eller dubbla 16bit/s stereokanaler med extern codec (ca 10USD) sen skall det till en extern audio-OP för högtalardrivning, strömförsörjning mm.
Att styra en buckregulator är en barnlek och det skulle fortfarande finnas I/O pinnar över att i en omfattning så att det går att snittsla med dom, för att kunna separat tända lysdiodmatriser mm...
Så frågan som så vanligt uppkommer, vad får en sån häringa pryttel kosta?
Enligt vad jag specat ovan så hamnar komponentkostnaden på runt fem-sexhundra.
Men då är det bara fantasin som sätter begränsningarna sedan vad den skall kunna göra.
Men att sen skriva all kod ligger utanför min horisont...
Men min erfarernhet av bra kodskrivare indikerar att det borde vara att uppdrag i storleksordningen ett hundratal timmar.
Ljudkort till Lasersvärd
-
limpan4all
Hej och tack Limpan,whoow LPC2368 verkar vara en krets som kan allt och lite till,ang accelerometer så behöver svärdet klara att ändra ljudet med rörelserna och det behövs en clash sensor(när det slår i något ) eller kan man andvänd accelerometern till det med ?det klassiska huum ljudet i så att säga tomgång,och power on off är ju oxå viktiga, alla ljuden finns som MP3 filer och kan konverteras till annat format vid behov.
Nu kommer den stora frågan kan du hjälpa mig/oss med ett schema/ritning ? hur mycket vill du ha för det eller kan vi prata vidare kanske över mail /telefon ??
Mvh MatsO
Nu kommer den stora frågan kan du hjälpa mig/oss med ett schema/ritning ? hur mycket vill du ha för det eller kan vi prata vidare kanske över mail /telefon ??
Mvh MatsO