Trådlös förlängning av ringsignal

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Greybird

Inlägg av Greybird »

Greger: Nu har jag markerat de stift som jag kan se med siffror på bilden

RingklockaMedSiffror så blir det lättare att förklara för mig.
peter555

Inlägg av peter555 »

Du ska inte pilla på något av stiften du markerat, det är anslutningarna på SW1 ovanför som du ska kortsluta.
Användarvisningsbild
Greger!

Inlägg av Greger! »

Kolla här:
http://pici.se/186484/

Matningen kopplar du helt enkelt bara där batterikontakterna är fastlödda, 3V DC

Och kortsluter du SW1 punkterna så ska klockan ringa, om den fungerar...
Men det är inte säkert att du kan kortsluta om du bara trycker lite lätt med en skruvmejsel,
du kan behöva skrapa lite på lödningarna då det ser ut att vara mycket flussmedel på kortet.
Användarvisningsbild
Greybird

Inlägg av Greybird »

Tjusig bild! En bild säger mer än 1000 ord eller vad man brukar säga. Jo då, klockan ringer om jag med en liten tråd kortsluter benen på tryckknappen. Jag trodde att stiften 5 och 6 till höger om texten var SW1. Vad betyder SW1?

Nu inser jag att mina begränsade lödkunskaper inte räcker till utan ska skaffa experthjälp med att löda dit trådarna. Reläet har skruvanslutningar så det klarar jag nog.

Återkommer…
Användarvisningsbild
Greger!

Inlägg av Greger! »

Kul att det fungerar.

SW1 är något så enkelt som en förkortning för "Switch 1" som på svenska blir "strömbrytare 1"
Användarvisningsbild
Greybird

Inlägg av Greybird »

Ätligen har jag fått tid att montera alla prylar - och det funkar! Det ringer så fint i den trådlös klockan - även när det faller stora snöflingor men det har ju inte med den trådlösa överförigen att göra och rådjuren går en annan väg så de stör inte.

Relä-rekommendationen var bra - nu har jag plats för 3 fuktioner till, både slutande och brytande. Får se vad det blir av det.

Jag har lärt mig mycket.

Tack för hjälpen!
Skriv svar