Elektronik vs bagagekontroll
peter555:Är inte direkt så "svårt" att tänka på hur man skulle kunna få med bomber om man har IQ över skonumret. Kritor/modellera etc. Sladdarna, vanliga hörlurssladdar och detonatorn en vanlig Walkman. Allt inbyggt i en bärbar dator skulle också fungera. Byta ut whiskeyn mot bensin och återförsegla taxfreepåsen är heller inte raketvetenskap.
OnT:
Röntgen sabbar då inget för min del däremot krossades en av mina LCD displayer en gång i hanteringen. Dock tror jag inte det var bagageröntgen som gjorde det
OnT:
Röntgen sabbar då inget för min del däremot krossades en av mina LCD displayer en gång i hanteringen. Dock tror jag inte det var bagageröntgen som gjorde det

blueint:Jag ger inte 5 öre för "säkerheten". Visst det är bra att folk inte tar ombord machetes men 1 litersregeln och sånt jävla fjant tycker jag bara är patetiskt. Skapar köer och irritation.
Vad jag tänkte med just modellera är att det har liknande densitet som deg-sprängämne och har man inte helskägg utan en massa barnleksaker i väskan så ser de nog inte "terroristen".
Vad jag tänkte med just modellera är att det har liknande densitet som deg-sprängämne och har man inte helskägg utan en massa barnleksaker i väskan så ser de nog inte "terroristen".
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det knäppa är att de verkar leta efter folk som ser ut som bin Laden eller saknar intelligens. Sedan blir folk så överraskade när det visar sig (som nu i London) att det var läkare. De trodde inte någon intelligent person skulle kunna göra något sådant.
Hallå?? Dags att vakna lite kanske? Terrorister och tjuvar ser inte ut som i serietidningarna!
edit: Garnerade med lite smilies.

Hallå?? Dags att vakna lite kanske? Terrorister och tjuvar ser inte ut som i serietidningarna!

edit: Garnerade med lite smilies.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag hittade en kartongkniv (ni vet ett rakblad som sitter i ett litet metallfodral) i min ryggsäck. Jag hittade den när jag jag satt på Heatrhow. Funderade på när den kunde hamnat i ryggsäcken, kom på att den legat där i över två år (min flickvän hade den när hon jobbade på ICA och använde ryggsäcken till jobbet).
Då hade den alltså passerat säkerhetskontrollerna på Heathrow 3ggr, Stansted 4ggr, 2 Grekiska flygplatser, 1 Spansk flygplats, 1 Fransk flygplats. Plus så klart säkerhetskontrollerna på Landvetter och Säve när jag reste ut ur landet!
Ser det inte ut som silhuetten av en kniv så verkar de inte bry sig.
[edit: stafvel]
Då hade den alltså passerat säkerhetskontrollerna på Heathrow 3ggr, Stansted 4ggr, 2 Grekiska flygplatser, 1 Spansk flygplats, 1 Fransk flygplats. Plus så klart säkerhetskontrollerna på Landvetter och Säve när jag reste ut ur landet!
Ser det inte ut som silhuetten av en kniv så verkar de inte bry sig.
[edit: stafvel]
När min kompis var 16år (för ungefär lika många år sedan) var han på språkresa i England. Då köpte han en magnumreplika. Han plockade isär den och spred den i sina väskor. Men han glömde patronerna, de stoppade han i fickan.
Gissa om det blev kalabalik när metalldetektorn pep och han började håva ut patroner ur fickorna!
Hade detta skett idag hade nog säkerhetsvakterna skjutit honom på fläcken.
Planet blev dessutom rejält försenat eftersom de fick plocka ut allt bagage och han fick sin väska noggrant genomsökt.
[Edit: massor av stavfel & meningsbyggnadsfel]
Gissa om det blev kalabalik när metalldetektorn pep och han började håva ut patroner ur fickorna!

Hade detta skett idag hade nog säkerhetsvakterna skjutit honom på fläcken.
Planet blev dessutom rejält försenat eftersom de fick plocka ut allt bagage och han fick sin väska noggrant genomsökt.
[Edit: massor av stavfel & meningsbyggnadsfel]
- Schnegelwerfer