Gammaldags datorprojekt.
Kortet kommer PCB-pool att få göra. Har aldrig vart bra på att slabba med egna kort. 4-lagers är ett naturligt val på ett så pass komplext kort, om inte annat så ur EMC synpunkt. Meeeen jag kommer ändå att försöka få in det på ett dubbelsidigt. Vill att det skall vara så "retro" som möjligt. Och vem bryr sig om EMC i mitt labb mitt ute på slätten i Skåne
Skulle jag misslyckas med dubbelsidigt så kommer jag nog att gå på ett 4-lagers i alla fall.
Hej hopp i galopp.

Skulle jag misslyckas med dubbelsidigt så kommer jag nog att gå på ett 4-lagers i alla fall.
Hej hopp i galopp.
Har gjort lite ändringar i schemat, hittade lite fel och lyckades få bort en krets.
Så nu drar caddningen igång.
http://www.invector.se/drawings/CPU_2.PDF
Så nu drar caddningen igång.
http://www.invector.se/drawings/CPU_2.PDF
Intressant projekt. Varför göra det svårare för sig än det är? Varför inte vira? Då slipper Du alla layoutproblem och massor av annat strul med överhörning.
Jag har ett liknande projekt på gång, men med annan processor. Den har en 80C86 och om det finns kretsar tllgängliga så skall den uppgraderas till V30. Det hade kommit en bit på väg, men jag fick riva eftersom den var ostabil vid 4MHz och 8MHz var inte till att tänka på. Nu blir det CPU och allt minne på samma kort och sedan en buss med waitstates.
Jag har en till lite enklare med V20, 512K RAM 1K PROM. Den fungerar perfekt och är till god hjälp för att pröva olika lösningar inför det större bygget.
Jag har ett liknande projekt på gång, men med annan processor. Den har en 80C86 och om det finns kretsar tllgängliga så skall den uppgraderas till V30. Det hade kommit en bit på väg, men jag fick riva eftersom den var ostabil vid 4MHz och 8MHz var inte till att tänka på. Nu blir det CPU och allt minne på samma kort och sedan en buss med waitstates.
Jag har en till lite enklare med V20, 512K RAM 1K PROM. Den fungerar perfekt och är till god hjälp för att pröva olika lösningar inför det större bygget.
Hehe, efter att ha suttit en hel sommar på SRA och virat bakplan i dubbeleuroparackar så har jag lovat mig själv att aldrig mer röra ett virverktyg
Snacka om påfrestande upplevelse.
50% färdigkladdat, nu börjar det roliga =)
Rack och nätagg från eBay 150 spänn + frakt från Tyskland. klart billigare än Elfa

50% färdigkladdat, nu börjar det roliga =)
Rack och nätagg från eBay 150 spänn + frakt från Tyskland. klart billigare än Elfa