grym skrev:kanska en lysdiodsstapel som visar 8 8.5 9 9.5 10 10.5 11 11.5 12 12.5 v
(...)
Det låter bra. det behöver ju inte blinka det är lite överkurs *S* Men det räcker med dioder som visar hur mycket kräm det är kvar i batterierna.Tex när man trycker på en knapp.
Vad har du för kemi i baterina? De flesta betterityper har nämligen så gott som konstant cellspäning fram tills det är helt slut, då dimper späningen brant. Att mäta cellspänningen är alltså ingen bra metod för att ta reda på batteriets kapacitet.
Ganska drygt att behöva scrolla tre skärmbredder i sidled för att kunna läsa. Borde nästan lägga in så att länkar kortas automatiskt tycker jag.
EDIT: Det är alltså inte pga av skönhetsfel som länkarna inte bör vara långa utan helt enkelt av hänsyn till övriga läsare (som inte sitter på en 42 tummare )
Det är helt vanliga AAA nickel metall hybrid laddbara batterier som jag har. Testade med farsans digitala multimeter och då kan man mäta skillnaden. Men att programera och sån är över mitt förstånd. Jag tycker det är väldigt konstigt att det inte finns något färdigt att köpa, Jag kan väl knappast vara enda personen i världen som behöver mäta V med en liten smidig digital pryl.
Då är det en bugg i FF. Byt webläsare då? Designa om forumet? Radera inlägget? Gör vad vill Danei. Men sluta OT-bomba en tråd med inlägg som hör hemma i FORUM delen.
är det nimh så funkar det med lysdioder i stapel, inte perfekt och så vidare
men sen ska det belastas lite när man mäter, klart en tryckknapp som både drar igång lysdiodstaplen och ett lagom belastningsmotstånd så borde det gå att göra vettigt och annvändbart
ps, höll inte på att hitta rutan för att skriva svar när länken var så lång
tack för hjälpen nu ska jag bara värdera vad jag klarar av att göra med *ler* Ps jag hade inga problem med den långa länken behövde inte scrolla alls. kör med IE7
Jag kollade igenom sodjans trad, och hittade dennadisplay. Den är väldigt lik den från conrad, förutom att denna är gul och kostar knappa 40% mot conrads.
Den var riktigt najs storleken tilltalar mig med. Den ser liten och slagtålig ut med. Ska ju ha den på paintball magasinet så risken för en träff finns ju. Då åter står bara det roligaste att försöka lösa så den kan visa volt.