74LVC1GX04GW Fungerade perfekt som ersättare för frågetecknet "M5V"
Dock tänkte jag mig inte för när jag beställde och fick en något för liten kapsel.. Men gick att pilla dit ändå.
Tack för hjälpen med idéer och förslag!
Okänd SMD komponent, Igen!
Re: Okänd SMD komponent, Igen!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nice. Var det i Rigolen problemkomponenten satt? Tror inte det tidigare kommit fram vad det gällde för apparat.
Japp, Rigol DP711 med felkod "Analog board failed in self-inspection"
Om någon annan råkar ut för felet
Anledningen att jag missade att MCUn saknade klocka från början var att instrumentet var vid liv, dvs visade något på displayen. Men tydligen satt det en till MCU på Display kortet, på baksidan så den inte var tydligt synlig.
Ibland gör man fatala missar, eller iallafall missar som gör att man hamnar på fel väg i felsökningen
Agget har stått på golvet i förrådet och har snubblat på det flera år... nu kom jag till läget laga-eller-slänga
Om någon annan råkar ut för felet

Anledningen att jag missade att MCUn saknade klocka från början var att instrumentet var vid liv, dvs visade något på displayen. Men tydligen satt det en till MCU på Display kortet, på baksidan så den inte var tydligt synlig.
Ibland gör man fatala missar, eller iallafall missar som gör att man hamnar på fel väg i felsökningen

Agget har stått på golvet i förrådet och har snubblat på det flera år... nu kom jag till läget laga-eller-slänga
Bra att det gick att få ordning på ...
Jag har en DP832A och jag tycker dom e rätt bra...

Jag har en DP832A och jag tycker dom e rätt bra...
Ja de är helt ok med tanke på vad de kostar. Så egentligen är jag inte ett dugg förvånad att kvalitén inte är 100.
Använde det lite igår kväll och det verkar funka perfekt
Använde det lite igår kväll och det verkar funka perfekt