Gjuta epoxy

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

japp, siliconspray på plastheltäckningsmatta är glashalt och skitkul
när dom först kom (vi hadde det till att få kablar att glida lätt i slangarna)
så kom någon på den smarta iden att spraya golvet på elavdelningen med siliconsläppmedel, för att sedan utöva 10 m glidande i hög fart, funkade jättebra till det kom några skröppliga typer från kontoret med sina fina lågskor
, dom gjorde lustiga piruetter innan gravitationen fick tag på dom

det tog flera år innan den biten av golvet slapp att bli sandad :lol:
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Råkade få det på golvet hemma. Det såg riktigt kul ut när katten skulle svänga just där. Friktionen var inte riktigt vad hon förväntade sig. :)
Flummo

Inlägg av Flummo »

Silikonspray på golvet blir som sagt snorhalt, men som släppnedel är det värdelöst. Testade det med kolfiber och lamineringsepoxi, och hälften av epoxin sitter fortfarande kvar på ytan där jag testade... :? (För att få bort silikonspray från golvet funkar avfettning fint.)
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Även silicon på tub i fast form så att säga kunde det bli väldigt halt av om det kommer på blank parkett upptäckte jag för någon vecka sedan. Att jag sedan hade nya syntetstrumpor på mig gjorde inte saken ett dugg bättre. Det var alltså precis att jag kunde hålla mig på benen efter diverse akrobatiska rörlser.

Förstår inte hur silikonet kunde fastna på det med kolfibern? Har själv därtemot på jobbet varit med om en typ som har varit lite lätt kladdig av sig av någon anledning och dessa fungerar inte alls bra som släpp medel då det ändå kan fastna.
Skriv svar