Är det bara vatten eller är det något roligare?
Då får du också ett annat svarElectricMan skrev:Jo, det såg jag. Kanske skulle ha ställt frågan såhär istället, vad använder du rören till?
Är det bara vatten eller är det något roligare?
Jag tror jag fick samma som du, fick ta med tång för att få av värmeisolationen, om det är samma så ska du klippa ena på mitten sen sätta tillbaka på värmaren.Kulla skrev:Så nu har jag kommit så lång som montering av hotend och där kommer visa problem
Först NTC thermistor är helt annat än den i manualen och jag vet inte vad är bra sätt att montera den samt det går inte att ta ner den värmeisolation som sitter på värmare, vågar inte dra för hårt
Jag fick ställa om skrivarinställningarna för att få skrivaren att fungera med nya programvaran.Jan E skrev:Tänkte att eventuellt min erfarenhet kunde vara av intresse för den här tråden och dess följare. Jag köpte min byggsats för någon månad sedan på Kjell & Co i Uddevalla. Hur som helst det tar ju ett tag att pula ihop 10 kg smågrejor till en 3D printer. Nåväl, jag följde intruktionerna mycket noggrant. Efter att spänningen på drivarna var justerade (där rekommenderar jag för övrigt en kompis medverkan) så var det så äntligen dags för att se om "bygget fungerade" Mitt bygge fungerade inte. Nu i efterhand vet jag varför. Jag laddade helt enkelt ner den "senaste" progamvaran istället för den rekommenderade och det sket sig. Tänkte att det kunde vara bra att veta. I samband med detta vill jag berätta att jag fått mycket bra hjälp av Christian på Kjell & Co support i Malmö...