
Fortsätter med städningen, plockar bort den där fula strömbrytaren som något lagt över orginalet.



Orginalknapparna hade rykte om sig att gå sönder lätt så därav denna lösning. Men ful var den och trådarna drog dom på utsidan också. Orginalhålen är gängande och den diameter jag fick då jag gick in dit med skjutmåttet och mätte mot insidan av gängorna säger 26mm men jag vet inte om det säger nånting av värde. Jag hoppas det finns moderna knappar som man kan skruva in där. Jag har inte sett så noga men det ser ut som brytaren är kopplad inte till motorn men till kontrollådan som är separat. Vilket är typ hela poängen förstås med en separat elcentral. Jag har fotat alla kopplingarna i detalj så jag vet hur allt ska sitta ihop igen. Det har jag inte lagt upp dock.
Lite mindre smuts men långt att gå ännu.

Plockade också av DRO:n, y-skalan funkar inte oavsett hur jag kopplat den så lampan kanske det är. Jag har det söndriga läsarhuvet av x-skalan, kanske lampan där är hel...
